Moro!
Tyhmä kysyy apuja.
Tein autooni jakopää rempan, ja samalla vaihdoin jakopään puolen kampiakselin Stefan ja nokka-akselin Stefan. Molemmat vuosivat öljyä jakopään kopan alle, joten vaihdettiin molemmat.
Nyt tulos on kuitenkin sellainen, että jostain syystä ilmeisesti tuo kampiakselin stefa jatkaa vuotamista, ja itse asiassa entistä enemmän. En ole vielä avannut jakopäätä uudelleen, mutta tarkoitus olisi avata lähipäivinä.
Joten nyt näitä asennuksia tehneet, voisivat antaa tipsejä asiaan.
Kuten varmasti tiedätte, niin tuo ei ole aivan tavallinen stefa vaan sen sisäpinnassa on normaalia enemmän kutistuvaa "sukkaa" Tämä sukka taas asettuu öljypumpun akselin päälle, jonka lävitse kampiakseli tulee.
Lähinnä ongelma on tilojen ahtaus, sillä tuon stefan saanti suoraan on erittäin hankalaa ilman jonkinlaista prässi työkalua. Mitään suurta ei taas tuonne väliin saa, sillä rengas on edessä. Millä olette siis painaneet Stefan paikoilleen.
Mutta onko asennus periaatteessa samanlainen kun muillakin stefoilla? Eli pikkasen öljyä ulkokehään ja sisäkehään ja painamalla paikalleen?
Jostain enkku sivuilta luin että noissa stefoissa on käytettynä teflonia, ja asennuksen jälkeen olisi hyvä että auto seisoisi 4-8 tuntia että stefa asettuu oikein paikalleen. Kenelläkään tietoa vastaavasta?
EDIT: Vielä muistelisin että korjausoppaassa olisi sanottu että pitäisi olla erikoistyökalu jolla tuon Stefan saa paikalleen kunnolla. Eli käsitykseni mukaan erityisesti koskien tuota sisäpuoleista sukkaa joka tulee öljypumpun akselin ympärille. Tarkistan asian vielä illalla korjausoppaasta.