Ajattelinkin piristystä b230f moottorin avustuksella + lastulla.
Lastusta et hyödy käytännössä mitenkään -tai no, polttoaineen kulutus saattaa laskea, sillä olikosenyt 4krpm jälkeen vetää "sikapaksulle". Hieman saattaa myös "veto" parantua, mutta pääsääntöisesti vaparin lastutus ei kannata poikkeuksiakin toki on.
Mitä muuta pitää vaihtaa moottoorin vaihdon yhteydess?
Ohjainboxit
Käykö voimansiirto?
Käy
Istuuko b230 suoraan pienemmän b200f:n tilalle, vai pitääkö jotain muuttaa?
Istuu
Turboa en tällä keraa halus. Mutta muuten sopivasti pitistystä?
Joku HIPO nokka, kannen pakollinen räpläys eli palotilojen muokkaus, sarjojen kohdistus kanteen jne, kunnon putkiston teko (4-2-1?).
Jos yhtään erilainen haluat olla niin kymppisarjan koneesta kampiakseli ja epäkeskohioo kiertokangen kaulat 49mm kokoon ja KL-racingiltä 156mm kiertokanget niin tilavuutta alkaa olla likemmäs 2.5l.
Muistaakseni joistakin pitkäiskuvapareista on otettu tehoa jo pitkälle toiselta sadalta.
Pakollinen turbo mainos tähän loppuun; jos koneesi uudempi kuin -90 niin erittäin suurella todennäköisyydellä koneesta löytyy 13mm vahvuiset kanget, jotka kestävät ainakin todistetusti 300hv. Kierrätyskeskuksesta kun dyykkaat turbon vakiohalkosarjan, pikkupilleri 13c mitsun, ohjainboxit ja niihin lastut niin alkaa olla tehoa jo toisella sataa -huomattavasti vähemmällä kiroilun tarpeella. Niin ja rahaa paloi turbottamiseen ehkä 350e?
Tee kireä vapari
