Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 850 2,4 10v ongelma

  • 9 Vastauksia
  • 2677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa votkaturisti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 2,4 10v ongelma
« : 13.02.2016, 07:22:24 »
Täällä palstalla on varmaan muitakin tälläisia aiheita, mutta ajattelin että saisin ongelmaani nopeammin ratkaisun kysymällä suoraan.
Ajoin autolla ihan normaalisti kaupan parkkipaikalle, kaikki pelasi normaalisti.
Kävin kaupassa, rupesin käynnistämään, auto hörähti vain.
Starttasin muutaman kerran, lähti käymään,mutta ei pelannut alkuunkaan.
Jätin sen siihen ja muutaman tunnin päästä kokeilin uudelleen. Auto käynnistyi ihan normaalisti, ajoin n. 100m. ja siihen sammui. Hinaamalla saatiin pois.
Seuraavana päivänä lähti kylmänä tosi hyvin käymään ja kävi n. 30s. Sitten tyhjäkäyntikierrokset laski, rupesi röpöttämään, ei vastannut kaasuun ja sammui.
Kun kone on lämmin, ei aina lähde käyntiin ennen kuin vähän aikaa sitä startilla sahaa. Sitten kun taas käynnistyy, sama homma.
Vaihdoin bensasuodattimen, putsasin tyhjäkäyntimoottorin ja liekkilukon joka oli melko paskainen. Käytin virranjakajankannen auki ja siellä oli kaikki kunnossa. Vaihdoin polttoainepumpun releen. Noitten jälkeen ehkä hieman parantui.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, käy sen 30s. jonka jälkeen kierrokset laskee, mutta käy kuitenkin.
Nyt pystyy kaasulla herkuttelemaan kierrokset korkealle, kun yrittää pitää kierrokset vakiona, käynti heikkenee.
Vasta 3000kier. rupeaa röpöttämään ja paukkumaan ja taas kierrokset laskee.. Kaasun kun hellittää, joko sammuu tai jää vaivoin käymään.
Olisi tarkoitus puhdistaa vielä kaasuläppäkotelo, imuilman lämpötunnistin ja kokeilla, onko ilmavuotoja.
Semmoisen huomasin, että kun painoin siinä jakotukin päässä olevaa venttiiliä, sieltä tietenkin tuli bensaa, mutta käynti parani heti ja reagoi kaasuun aika hyvin. Otin myös paineensäätimen alipaineletkun irti ja sekin tuntui parantavan käyntiä.
Bensan paineista ja tuotosta ei ole tietoa, kun ei ole mittaria millä sitä mitata.

Voisiko tuo vika johtua bensapumpusta tai paineensäätimestä?
Autolla ajettu jo 460 000km. Kone 2,4 10v

Vuosi sitten vaihdettu
- Pyörijä
- Virranjakajan kansi
- Tulpat
- Bensasuodatin ja pumpun rele

Löytyiskö keltään jeesiä, että saisin Vollen vielä työmatkakuntoon.

Kiitos jo etukäteen!!

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #1 : 13.02.2016, 08:20:01 »
Vikakoodit, onko moottorielektroniikan valo loimottanut taulussa ja oletko lukenut?
Veikkaisin imuvuotoa, IMM vikaa tai polttoainepumppua.
Melkein yleisimmät syypäät näissä tapauksissa.  :)

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #2 : 13.02.2016, 12:12:59 »
Onko polttoainepumpun ääni muuttunut viime aikoina? Syynä voisi olla loppusuoralla oleva pumppu ja sen tuotosta aiheutuvat ongelmat
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #3 : 13.02.2016, 12:40:02 »
Onko polttoainepumpun ääni muuttunut viime aikoina? Syynä voisi olla loppusuoralla oleva pumppu ja sen tuotosta aiheutuvat ongelmat

vai kuuluuko ollenkaan surinaa takapäästä kun pistät sytytysvirrat päälle?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #4 : 13.02.2016, 20:56:40 »
Mulla samanlainen volvo ja viat myös, nyt pelaa, silloin vaihdettiin ihan kaikki asiaan vaikuttavat
ja viimeksi se siemensin ecu. Tiijä häntä mutta oletan että kaikki johtui siitä ecusta.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #5 : 13.02.2016, 21:08:23 »
Yks 850 volvo tarvitsi ihan uuden virtajohdon pensapumpulle. Sähkö ei mennyt siitä läpi kun oli menny itekseen poikki varmaankin läpiviennin kohdilta auton alla. Kuori täysin ehjä. Vikaan vaihdettiin kaikki koneen anturit bensapumppu ja releet ilman tulosta. Kunnes joku keksi mitata virtajohdon ja löys katkon.

Poissa votkaturisti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #6 : 15.02.2016, 05:47:52 »
Pahoittelen,että en ole kerenny vastata. on ollu vähän kiirusta.
 Vikakoodit luettu siitä A2 navasta
122 imuilman lämpötinnistin
113 seossuhde hetkellinen laiha
243 kaasuläpän asentotunnistin
223 joutokäynti venttiili
343 polttoainepumpunrele

silloin,kun vika tuli ei mittaristossa palannu se merkkivalo, vasta sitten alkoi palamaan,kun pihassa starttailin monta kertaa sitä.
virrat käännän päälle sieltä takaa kuuluu se pumpun surina pari sekunttia, sitä ääntä en ole ajatellu onko se muuttunu.

Tuon pa,pumpun releen vaihdoin ennen kun luin vikakoodit. ja siitä huolimatta se sitä herjasi, rele on uusi ja ostettu motonetistä.
Putsasin imuilman lämpötunnistimen, kaasuläppäkotelon,joka oli ihan karstanen. siinä on ne pienet alipaineputkien reiät läpän alla
toinen oli ihan tukossa.
Se vähän paksumpi letku joka menee imusarjalta liekkilukolle oli murtunupoikkia
Ai niin semmonen vielä. Katsastin auton Joulukuun lopussa. katsastus setä sanoi pakokaasulapun perusteella Hapen O2 olevan liian iso
En ole normi ajossa huomannu mitaan vuotuja missaan.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #7 : 15.02.2016, 07:31:26 »
Poista vikakoodit ja ajele vähän, kato mitä uusia koodeja on.
Veikkaan että vika on läpän asentotunnistimessa tai imuilman lämpöanturissa.
Mittaa läpän anturin arvot. https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54

Poissa votkaturisti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #8 : 16.02.2016, 05:54:22 »
Volvo vahvavetäjä nielee tietä taas.
kaikki mitä tein.
Puhdistin virranjakajan,kaasuläppäkotelon tyhjäkäyntimoottorin,imuilmananturin,liekkilukon
Vaihdoin pa releen,pari kumista alipaineputkea,bensasuodatin


Vikaakin vielä jäi.nyt kuuluu selvästi pakoputken vuoto.sieltä pakosarjan päällä olevan lämpöpellim alta.
Kylmänä startatessa haisee bensa.Ja pakokaasu on kitkerän hajusta

Kiitos kaikille avusta.

Poissa tikka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2,4 10v ongelma
« Vastaus #9 : 26.02.2016, 10:17:20 »
Mulla oli samanlaista oireilua tossa marraskuussa. Vettä ja likaa tankissa. Tankki irti ja pesin sen, puhalsin p-linjat paineilmalla tyhjäksi + uusi p-suodatin. Auto toiminut sen jälkeen moitteettomasti. :)


850 2.4 10v -96

 

Kulkukoira  Proturbo