Joo, vähän viiveellä myös isot kiitokset hyvistä neuvoista ja kommenteista !
Kyllä sen alkuperäisen tai ainakin vastaavan remmin siihen laitan, ei tuossa kyllä nyt kannata alkaa "säästää" etenkin,
kun auto tuntuu olevan todella hyvässä tikissä ikäisekseen.
Tuossa juuri heitin about 100km lenkin mutkatietä ja onhan kyllä, kun mikroautolla tyyräisi menemään,
kun tuohon V70:een vertaa

Pari kysymystä tosin olisi, kun en ole vielä kovin tarkasti perehtynyt ko. masiinan sielunelämään:
Onkohan jokin näkemys tai faktaa, mikä tuon remmin suositeltu vaihtoväli mahtaa olla tällä Suomen oloissa ?
Kuten kerroin, pientä pykimää (= hihnan urituksen pitopinnoissa sisäpinnalla pikku halkeamaa) näyttäisi olevan,
mutta kuten joku tuolla taisi mainitakin, ettei vaihto ole varmaan vielä ihan akuutti juttu..
Nuo linkit pikaisesti vilkaisin, mutta jäi hiukan epäselväksi, onko tuossa kiristyssysteemissä mitään lukitusta tms. ?
Tarkoitan, että ilmeisesti jousi & öljynpaine huolehtii hihnan tiukkuudesta ja koneen seistessä vain jousi
laittaa hanttiin ?
Koneen käydessä sitten öljynpaine antaa jotain lisäapua tiukkaukseen ?
Onkos tuollaisen Tojon kytkimestä mitään kommentoitavaa ?
Mitähän kestää ajella ja onko paketin vaihto hankalakin operaatio ?
Toimii ja piää ihan ok, ei siis sinänsä mitään ongelmaa.
Kysyn vaan, kun on ollut aina niin kovin herkän ja hennon tuntuinen, kun on tuolla omalla V70-manuaalilla tottunut ajelemaan ?