Proturbo  Autodiagnoosi

nytkyy tasakaasulla

  • 5 Vastauksia
  • 1496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepulis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
nytkyy tasakaasulla
« : 28.12.2015, 20:49:16 »
Mikähän se on volvossa menossa rikki kun tasakaasulla kiihdyttäessä jännästi nytkyttää! Reippaasti kiihdyttäessä ei huomaa mitään. Maantie nopeudessa tasakaasulla nytkyttää/jojottaa pikku ylämääkeen. Tekee ilman vakionopeus säädintä. Auto on v40 1.9 tdi vm03.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14971
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: nytkyy tasakaasulla
« Vastaus #1 : 29.12.2015, 10:40:02 »
oliskohan ahtovuotoa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jepulis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: nytkyy tasakaasulla
« Vastaus #2 : 05.04.2016, 19:11:11 »
Mitähän uusi turbo maksaa?

Poissa Seba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: nytkyy tasakaasulla
« Vastaus #3 : 10.04.2016, 09:32:31 »
Uusi kaasuläpän asentotunnistin maksaa n. 70€ :)

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: nytkyy tasakaasulla
« Vastaus #4 : 10.04.2016, 11:27:01 »
Viittaa omasta mielestä tyypilliseen kaasun asentoanturin rikkonaisuuteen. Mutta jos ei samaa samassa tilanteessa vakkarilla tee, niin olisiko polkimen anturi mennyt? Eikös nämä nelikympitkin pitänyt sähkökaasulla olla? Ei ole tullut kyllä tuota malia tutkittua..
Yleensä huomaa parhaiten että tietyllä kaasun asennolla aina ilmenee tuo, riippumatta ajotilanteesta muuten (vaihde, nopeus jne.., toisaalta tietyssä tilanteessa tietyllä vaihteella huomannee parhaiten). Jos mahdollista niin katsoa vaikka OBD:n kautta tai oskilloskoopilla ajaessa että miltä signaali näyttää. Jos siinä on epämääräisiä heilahduksia ja piikkejä kun kaasupolin pysyy vakiona niin aika varmasti on anturivika. Tuossa vuosimallissa kait pitäisi itse moottorin kaasuläpän anturi olla jo hall-anturilla, eli siellä ei kulumista tapahdu, kun on kosketukseton anturi. Mutta onko polkimella vielä perinteinen hankaava potentiometri? Ne kuluvat aina ja kokoajan, ensimmäisenä juuri siitä kohti missä se polin eniten sijaitsee/liikkuu. Olettaen että tässä on sähkökaasu. :)

Poissa jepulis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: nytkyy tasakaasulla
« Vastaus #5 : 01.05.2016, 06:49:12 »
Nyt on vaihdettu imuläppä systeemi ja ilmamassamittari. Mutta tehot on edelleen hukassa alakierroksilla. Kaasun kun polkasee pohjaan niin ei tapahdu mitään, mutta kun nostaa noin puoleen väliin niin rupeaa kiihtymään. Sitten kun vielä vähän lipsuttaa kaasua niin lähtee vielä paremmin. Vikakoodeja tulee ilmamassamittarille ja kaasupoljinanturille. Tätä anturia ei ilmeisesti saa tarvikkeena? Wetterillä koko paketti 155€.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2016, 06:52:36 kirjoittanut jepulis »

 

Elekma  Autoracing