Samppasport  Futurez

V70 manuaali veneen edessä

  • 6 Vastauksia
  • 1344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
V70 manuaali veneen edessä
« : 25.06.2020, 19:09:55 »
Olen kesän ajan nostanut venettä rampilta melko ahkerasti, ja nyt alkaa pettää kytkimen painelaakeri ja/tai vauhtipyörä. Auto on vuoden 2011 V70 1,6 drive 290 tkm.

Uusia osia saa kyllä, mutta: Onko tuo rampilta nouseminen ja vetohommat niin raskaita manuaalille, että seuraavakin kytkinremontti on edessä lähivuosina? Onko automaatti tässä mielessä kestävämpi, vetotavalla tässä ei kai ole väliä kun noustaan kovilta rampeilta?
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1500
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 manuaali veneen edessä
« Vastaus #1 : 25.06.2020, 19:32:30 »
On automaatti huomattavasti kestävämpi tuossa tilanteessa, kunhan on ns. perinteinen muunninvaihteisto eikä mikään kaksoiskytkinvaihteisto. Myös moottorin isompi koko auttaisi hieman jämäkämmän alaväännön myötä...
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3425
Vs: V70 manuaali veneen edessä
« Vastaus #2 : 25.06.2020, 21:43:45 »
Kojontti tiivistikin asian hyvin. Ja olen saanut käsityksen, että noissa pikkudieseleissä on aika alimitoitettu kytkin verrattuna esim. D5:seen.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 manuaali veneen edessä
« Vastaus #3 : 25.06.2020, 21:47:21 »
Suurin syy mulla automaattiin siirtymiseen oli tuo veneen kans rampilla temuaminen. Ainakin vuoden -05 2.4D V70:ssä sai luistattaa ihan kunnolla kytkintä että sai alle tonnin paketin liikkeelle rampilta. Kytkinremontti oli tehty, mutta kumimaisen venyvä tuntu olevan liikkeellelähtö kuormattuna. DSTC:n kun unohti päälle nii uus yritys.

Automaatilla tuo homma on yhtä juhlaa.
Volvoton

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 manuaali veneen edessä
« Vastaus #4 : 25.06.2020, 22:45:30 »
Kiitos vastauksista. Harmi homma tuo alimitoitettu kytkin, olen kuullut samaa aikaisemminkin. Taisi tulla kytkinrempan jälkeen vielä auton vaihto. Halpa harrastus tämä veneily.
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: V70 manuaali veneen edessä
« Vastaus #5 : 26.06.2020, 10:10:50 »
Äh, vieraita suruja. Jos kytkin kestää toiset 290 tkm, niin autosta on siinä kohtaa jo kaikki muukin ihan lopussa.

Itse otin samanlaisella autolla venettä ylös pari kesää. Suurin ongelma oli moottorin herättäminen vetoalueelle, ei niinkään kytkimen luistaminen.

Momenninmuunnin automaatilla ja nelivedolla liikkeellelähtö järvestä hoituu kuin kaupan parkkipaikalla.

V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 manuaali veneen edessä
« Vastaus #6 : 26.06.2020, 11:49:52 »
Vetohommista vielä sen verran että ite ajan automaatilla pakkovitosella vene perässä maantiellä. Manuaalilla mitotin vauhdin sillee että kierrokset pyöri noin 2000rpm paikkeilla. Pienet kierrokset ja iso massa ei tee kutaa voimansiirrolle.
Volvoton

 

Carcom Oy  Elekma