Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 -03 Ei käynnisty kunnolla ja veto alakierroksilla kadonnut

  • 17 Vastauksia
  • 5206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Väärältä vauhtikselta kuulostaa. Sinne ja sanoo että ottaa lootan pois ja katsoo. Jos ei onnistu ni toiselle korjaamolle ja lasku perään jos on väärä.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Ormonneton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Pitää näköjään jonkun tutun tms avustuksella tarkistaa se vauhtipyörä yms. Tiskillä oltiiin aidosti ystävällisiä kun hain auton pois, mutta auto oli todellakin heivattu pihalle korjaamolta. Konepelti oli sentään laitettu kiinni muuten kaikki luukut oli levällään ja moottorin suojakansi jätetty pelkääjän penkille... Sanoivat vaan, että eivät voi selvittää mikä sitä vaivaa. Melko merkillistä, että auto on käynyt yhdellä dieselkorjaamolla, moottorikorjaamolla ja kahdella muulla korjaamolla ja kukaan niissä ei keksi mikä autoa vaivaa. Koko homma on mennyt siis siihen, että vikaa on lähdetty selvittämään perse edellä puuhun eikä oikein voi syyttää kuin itseään.

Edit.
Oli näköjään konetilan puolellakin kiinnostanut hommat ilmanputsaria tai sen kantta ei oltu laitettu kiinni ja se heilui irrallaan ja putkea ei oltu kiristetty kiinni.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2016, 19:35:44 kirjoittanut Ormonneton »

Poissa Ormonneton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Nonni tämäkin sirkus päätökseen. Auto päätyi lopulta Tampereen käyttöautoon sen jälkeen, kun J-P/Volvotdi täältä foorumilta selvitti moottorin kunnon silleen ihan oikeasti. Tämän jälkeen ei ollut paljon epäselvää missä se vika voisi olla ja väärä vauhtipyörähän sieltä löytyi. Autoon laitettiin oikean mallinen osa ja kas kummaa ei kuulu käyntiäänestä yhtään mitään epämääräistä ääntä ja auto kulkee paremmin, kuin koskaan (toistaiseksi). Palvelu toimi käyttöautossa niin hyvin, kuin voi toivoa harmi, että on vaan niin helvetin kallista.
Raivostuttavinta, koko jutussa oli se, että ei kyllä asiakasta paljon uskottu aikaisemmissa huoltopaikoissa, kun yritin änkyttää väärästä vauhtipyörästä jotain tosi teknistä.
En haluaisi edes ajatella mitä olisi käynyt tässä hommassa, jos en olisi kirjoittanut tänne foorumille ja saanut apua todennäköisesti olisin myynyt auton viallisena tai siihen tehtäisiin jotain turhaa kone/suutinremppaa. Eli iso kiitos kaikille jotka tähän vastasi ja Jantunen osuikin heti ekalla asian ytimeen  :D harmi ettei tuohon kukaan amatilainen osannut heti tärtpätä  :idiot2:
Ensimmäisen huoltoyrityksen ryssinyt yritys ehti heittäytyä asian oikaisussa vähän hankalaksi ja homma meinasi mennä jo oikeuteen, kun ei kuluttaja-asiamiestäkään uskottu. Lopulta löydettiin korvauspuolelle sellainen ratkaisu, että saatiin asia sovittua kaikkia tyydyttävällä tavalla ja asennusvirheen tehnyt liike osasi olla aidosti pahoillaan tapahtuneesta. Kumpikaan osapuoli ei kyllä hyötynyt tuosta yhtään mitään, mutta harvoin tyhmyydestä palkitaan. Toivottavasti jatkossa sitä osaa vähän miettiä kenen ruuvvattavaksi sitä tuon auton laittaa, kun näköjään on toisille teknisesti vähän vaikeasti ymmärrettävä... Loppujenlopuksi tuo lysti tuli maksamaan saman verran, kuin olisin merkkihuollossa tuon teettänyt, mutta siellähän se lopulta tehtiin.
Jostain syystä mulle jäi vielä tuo vääräkin vauhtipyörä ja voin sen myydä jollekkin, joka tietää mitä on ostamassa. Mä en todellakaan tiedä mihin autoon se kuuluu  :P mutta voin laittaa kuvia sachsin valmistama tuo on ja osanumero 2294 001 359 on poltettu tuohon kehän kylkeen.

 

Elekma  Autoracing