Autoracing  KL-varaosat

c70 2000 2.4T vikoja

  • 27 Vastauksia
  • 8201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #15 : 07.06.2012, 00:05:23 »
Tervetuloa CEEn omistajii.  O0 Hyvä että tulee uusia omistajia kun itsellä paineita vaihtaa pois.  :'(
En tiennykkää että näitä on ilman mukitelineellä varustettua kantta tehty.  :o Vaihdoin jo vanhaa kasipätkää 70 sarjalaisen kannen missä telineet.  :)
Itsellä oli se sisäilman lämpötila antura ihan pölyssä, ostin semmosta kalikali pullossa olevaa elektroniikan putsauksee tarkotettua paineilmaa ja puhaltelin sillä.
Mulla taitaa olla ainoot kerrat vuodessa ku etusumareita käytetää tsekkaus ennen katsastusta ja katsastuksessa. On kosteutta kummassaki ollu aina ku auto mulla ollu, en oo pois ottanu käytöstä ku menny katsurilla läpi.

On muuten tää vuosimalli jo sähkösellä kaasulla, paljon ajettu ja onko jo kaasuläppäkotelo jouduttu vaihtamaa jos saa kysyä? Nii ja onko muuten ovien kohalla helmoissa lakka kulunu pois eturenkaiden kivisuihkun seurauksena? Tuosta tais olla juttua C30/C70 kuvatopicissa.

koneella ajettu 145 tkm , helmat ovat kunnossa.
ei ole varmaan vaihdettu koteloa kun tyhjäkäynti seilaa 950-1000 väliä, tuo nyt ei haittaa kunhan ei mene kokonaan, taitaa tulla kalliiksi...
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #16 : 07.06.2012, 00:12:12 »
Kunnossahan ne muillakin mutta kun auton pesee nii kiilto vaan puuttuu sieltä helmasta.  ::) Taitaa olla jotain 800 luokkaa uus kotelo jos joutuu uusimaan. Mutta en haluu mitenkää pelotella, itellä ajettu enemmän ja pelittää.  :)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #17 : 07.06.2012, 14:54:27 »
Kunnossahan ne muillakin mutta kun auton pesee nii kiilto vaan puuttuu sieltä helmasta.  ::) Taitaa olla jotain 800 luokkaa uus kotelo jos joutuu uusimaan. Mutta en haluu mitenkää pelotella, itellä ajettu enemmän ja pelittää.  :)

Volvolta ETM vähintään 650€ + ohjelmointi 130€ + vaihtotyö xx €
Englännistä ETM 354£ + 24,5£ vakuutettu postilähetys + ohjelmointi 130€ + vaihtotyö xx €

Tommosen boksin asentopotentiometrit kestää n. 150tkm, omassa menossa jo kolmas boksi. Tästä keskimmäisestä hajos boksin sisältä jotain muuta, kuin potentiometrit.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 14:58:17 kirjoittanut Justus »

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #18 : 07.06.2012, 18:23:13 »
miten ihmeessä se anturi on tarkoitus irrottaa sieltä, sain käden mankan reiästä sinne, ja irrotettua sen piuhan anturin päästä, mutta itse anturi ei liku mihinkään suuntaan , onko tuossa joku kikka mitä en tajua?

edit, vai  olenkohan väännellyt runkoa mihin anturi tulee, joku iso muovipotikka siellä oli

tuollainen siellä tuntuisi olevan
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 19:02:51 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #19 : 07.06.2012, 20:20:44 »
miten ihmeessä se anturi on tarkoitus irrottaa sieltä, sain käden mankan reiästä sinne, ja irrotettua sen piuhan anturin päästä, mutta itse anturi ei liku mihinkään suuntaan , onko tuossa joku kikka mitä en tajua?

edit, vai  olenkohan väännellyt runkoa mihin anturi tulee, joku iso muovipotikka siellä oli
(Kuva poistettu lainauksesta.)
tuollainen siellä tuntuisi olevan

Tuollainen siellä on. Eikös tuossa päällä, ja varmaan allakin näy tuollainen klipsi, että kun niistä painaa,  niin pitäis vetämällä lähteä. Itse irroitin se kaksi vuotta sitten, enkä kyllä enää muista...  :(

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #20 : 07.06.2012, 21:04:34 »

noh, sain sen irti, ja puhdistelin ja anturin tuuletin pyöri kyllä komiasti kun sen löin tulille, mutta alkuperäseen vaivaan se ei auttanu. eli kai se tarvii korjaamolle viedä lukuun ja miettii sitten mitä tehdä. kiitos avusta kuitenkin...
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #21 : 25.06.2012, 17:06:46 »
noniin, sain vihdoin elmin ja luin koodit joita ei yllätys ollut yhtään.
obd autodoctorilla ja touchscanilla kokeilin mutta molemmat väittivät samaa.
huollon muistutusvaloakaan en saanut nollattua jostain syytä, vaikka vehje sanoi tehneensä niin.olipahan taas niin turhaa hommaa...

edit: sain sen servicevalon sammumaan painamalla trippi pohjaan ja kääntämällä avain niin pitkälle kuin menee käynnistämättä, pitäen trippiä pohjassa kunnes servicevalo alkaa välkkymään.

ps:
http://www.youtube.com/watch?v=8Zaxtm-hdyo
tuossa on video s80 läpän putsaamisesta, näytti melko helpolta, jos kokeilisi huomenissa jos on nätti keli...auto sammunut pari kertaa idlaamisen aikana.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 17:34:28 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #22 : 25.06.2012, 17:20:22 »
Tämäkin on näitä ensimmäisiä CAN-väyläsiä nii ei välttämättä pääse sisää auton koneelle millää muulla ku tiskin laitteilla.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #23 : 25.06.2012, 17:35:29 »
jahas.no tämäpä oli uutta tietoa.käydään sitten sinisellä. :'(
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #24 : 25.06.2012, 20:14:05 »
Tämäkin on näitä ensimmäisiä CAN-väyläsiä nii ei välttämättä pääse sisää auton koneelle millää muulla ku tiskin laitteilla.

Pääsee sinne:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16862.msg312801#msg312801
mut tuo elm(street) ei vissiin tossa sit toimi.
Oikso tuosta mitään apua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=246.msg236815#msg236815

Saattaa olla, että ei vaan pääse noihin ilmastoinnin koodeihin kiinni.
Helppo kokeilla toimiiko mottorin vikakoodien kanssakaan, kun repii vaikka ilmamassamittarin liittimen irti koneen käydessä.
Pitäis vikakoodi tulla ja sit vaan nollaamaan.


ps. en halua pelotella, mutta 80:n läpän puhdistus on lasten leikkiä 70- sarjalasiiiin verrattuna.
Tossa näytetään läpän vaihto vaikeimman mukaan:
http://xemodex.com/technologyimproved/uk/video-8644347
helpompiakin tapoja on.



Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #25 : 26.06.2012, 17:33:38 »
onpahan ollut tiivis päivä.ekaksi kävin vaasan automaalla lukemassa vikakoodit, johon meni puolen tuntia.sitten näin lapun missä oli koodit ruotsiksi ja sanoivat että on nollattu. kysyin että löytyikö mitään ilmastointiin liittyvää, sanoivat että sisäilman anturi on saanut liian korkeaa signaalia, mutta on tosiaan nyt nollattu.ja että systeemissä ei oo paineita.en saanut koodeja itselleni enkä tajunnut pyytää ennenkuin lähdin. tästä huvista 25e.

menin sitten ilmastointihuoltoon käymään että tarkastavat kierron ja täyttävät jos ei vuotoja. heti löytyi iso vuoto joka paikallistui pienen kannen löystymisellä, joka kiristettiin. sitten paineet pysyivät ja voitiin alkaa huuhtelen ja täyttään. joku puolen tuntia myöhemmin kone sanoi että valmis ja tsekkaa toimiiko, ja kompura toimi ja putket oli kylminä, mutta puhallin puhaltaa vain pari sekuntia.

sitten huoltomies luki ilmastoinnin koodit uudestaan ja sieltä löytyi että tuulettimen moottori saa liikaa virtaa, huolto neuvoi hakemaan uuden tuulettimen moottorin jonka kipaisin äsken motonetista, hyllyssä oli ainoastaan siivetöntä mallia joten toivottavasti saavat irti vanhasta flektin. uusi moottori 75e, ilmastointihuolto 100e, koodien luku 50 e ja tosiaan vaan toi yksi koodi tarkistettiin.ja uusi moottori 75e.
huomenna katsoon jos ehtisivät vaihtaan moottorin.

huoh

sitten audiopuoleen

kuva etukaiuttimien? liittimestä, eli tuohon tarvisi nähtävästi etsiä oikea liitin.
http://imageshack.us/f/225/p1050086n.jpg

http://imageshack.us/f/526/p1050087b.jpg

yleiskuvaa virityksistä

http://imageshack.us/f/213/p1050089t.jpg
« Viimeksi muokattu: 26.06.2012, 19:45:47 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #26 : 27.06.2012, 18:43:25 »
no eihän se oikea moottori ollut, mutta nyt on puhaltimen moottori vaihdettu ja kaikki toimii niinkuinpitää. 300e tuli maksaan kaikkineensa mut pakkohan tuo oli korjata. Hain myös uuden etuvasemman koiranluun sekä etuoikean alatukivarren, kun molemmissa löytyi aamusti klappia.

vielä tarvisi etsiä etuoikean iskunvaimentimen yläosaan tuleva kuppi ja muovit, olivat päässeet hajoamaan, mutta en uskaltanut ostaa osia vielä kun oli eri vaihtoehtoja, tarvii soittaa korjaamolle ja kysyä.

tuli myös vaihdettua 16 tuumaset vanteet 18 tuumasiin kun foorumilainen sellaisia tarvis,
joten tuli just oikeaan saumaan kun halusin antaa vanhat vahdossa.
tällaiset atlantikset :



 nyt kelpaa körötellä taas.tarkoitus olisi maalauttaa nuo tämän näköisiksi:

« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 18:45:00 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #27 : 27.06.2012, 22:10:20 »


Minulla oli vasen sumari pimeänä, niin kevyt potku kantapäällä puskuriin ja taas palaa.  ;D
n
kenkäsin vähän lujempaa ja sehän pärähti käyntiin  :2funny:

yritän ottaa alustasta vähän kuvia kun vaihdatan nuo tukivarren osat tai kun  rekisteröintikatsastan tuon, mikä nyt tuleekaan ekana.tuntuu että siellä oli vähän öljyvuotoa, siinä jossain keskivaiheilla, mutta kuvista selviää enemmän.

alusta on kuulemma massattu, mitä massaa niin ei osaa sanoa.ehkä ruotsissa joku ehti ruostesuojaamaan,en ehtinyt paljon pälyilemään pohjaa.

koneen ripustukset ovvat hapertuneet myös ja rikkinäiset , ainakin se mikä on koneen päällä, vaikkei sitä tärinänä huomaakaan.

S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

 

Samppasport  Futurez