RallyBaron  Samppasport

volvo 780 / 760 laturin johtoliitokset / Öljynpaine anturi - sijainti

  • 7 Vastauksia
  • 1797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Moi,

Olen uusimassa moottorin johtosarjaa ja laturin liitokset askarruttavat. Johtosarjan D+ johto pitäisi saada laturiin kiinni. Ongelma on se, että vanha johto oli kokonaan irti enkä tiedä missä kohtaa laturia se oli.

Eli mihinhän tuo D+ - johto menee? Johtosarjan asennusoppaassa puhutaan myös mustasta OPS-johdosta. Tuon paikan laturissa tiedän mutta mitä ihmettä tuo OPS tarkoittaa?

Auto Volvo 780 B280E 1987
« Viimeksi muokattu: 24.05.2016, 15:40:04 kirjoittanut Lager »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 780 / 760 laturin johtoliitokset
« Vastaus #1 : 22.05.2016, 01:09:35 »
Laturissa olevaan pikkuliittimeen, joko pienenpieni eristeen läpi tuleva ruuvi tai sitten lattaliitin, bensakoneen laturissa ei ole sähköliittimiä kuin kaksi kappaletta eli tuo pieni herätepiuha ja iso virta akulta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 780 / 760 laturin johtoliitokset
« Vastaus #2 : 22.05.2016, 08:38:27 »
Laturissa olevaan pikkuliittimeen, joko pienenpieni eristeen läpi tuleva ruuvi tai sitten lattaliitin, bensakoneen laturissa ei ole sähköliittimiä kuin kaksi kappaletta eli tuo pieni herätepiuha ja iso virta akulta.

Kiitos vastauksesta. Jostain syystä on vielä tuo kolmas mustalla liittimellä oleva OPS-piuha sekä tietysti maa.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 780 / 760 laturin johtoliitokset / Öljynpaine anturi
« Vastaus #3 : 24.05.2016, 15:11:57 »
Ilmeisesti tuo OPS-liitin on siis öljynpaine-anturille. Miten ihmeessä olin näkevinäni tuon johdon menevän laturiin kiinni. Onko tuo anturi jossain laturin lähettyvillä?

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Tänään käväsin taas tutkimassa asiaa.

Tuo OPS-johto todella menee laturiin! Miten ihmeessä liitin joka on merkattu johtosarjassa menevän öljynpaineanturille voi mennä laturiin?

Eli nyt laturiin menee musta paksu johto, tuo musta ohut OPS-johto sekä tuo punainen herätepiuha jolle en myöskään ole vielä löytänyt paikkaa. Muita johtoja sinne ei mene/mennyt.

Kuulostaako järkeenkäyvältä?
« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 09:34:40 kirjoittanut Lager »

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Tässä vielä kuva noista johdoista ohjeessa.

Sain tietää, että tuo musta johto tosiaan kuuluisi mennä öljynpaineanturille. Siihen kuitenkin menee jo johto joka ei ole tästä johtosarjasta. Tuon liitin on kyllä kotikutoisen näköinen.

Ei kyllä mene jakeluun, että miten ihmeessä johto jonka kuuluisi mennä öljynpaineanturille voi mennä laturiin ja anturille menee jo toinen johto?!

Voiko asiaan liittyä se, että autoon on asennettu jälkikäteen öljynpainemittari ja latauksen jännitemittari mittaristoon? Nämä on kyllä ihan alkuperäisosia.


Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vai meneekö anturille kaksi mustaa johtoa?
Rupesi kyllä mietityttämään, että voiko tuo näkemäni anturi olla sittenkään öljynpaineanturi.  Eikös tuon anturin pitäisi olla siellä öljypohjan lähettyvillä?

Anteeksi typerät kysymykset mutta auto on pimeässä hallissa enkä saa sitä nostettua ylös. On varsin vaikeaa tihrustella liittimiä ja antureita tuolla auton alla fikkarin kanssa...

Siltikään en ymmärrä miten tuo anturille menevä johto on mennyt vanhassa johtosarjassa laturille.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 10:56:10 kirjoittanut Lager »

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Onko se anturi tämä punaisella ympyröity?





Eli tuohon se OPS-johto ilmeisesti pitäisi mennä?

Edelleenkin on mysteeri miksi se on vanhassa johtosarjassa mennyt laturille.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy