Volvo röd motor rak (som B20) , Till BMW ZF-Låda (525TDS från E34) och getrag M20B20 växellåda mfl (från BMW:s lilla 6cyl-motorer, 320 etc E30 83-93.).
Endel jobb för att montera denna ex: styrning måste då svarvas mellan ingående axel och vevaxel
Man måste slipa ur lite för svänghjulet , ca 2-3mm in i sprängkåpan
Man måste skära ur i sprängkåpa för startmotor
Anpassning av koppling
Tjocklek: 10mm
NU Har vi även monteringskit med styrning till vevaxel och erfoderliga bultar/pinnbultar/muttrar etc
(det är dock olika monteringsats om det är ZF eller M20B20 växellåda , styrning i vevaxel skiljer lite, Båda finns)
Monteringssats om det är en ZF-låda: A4-9-2F1
Monteringssats om det är en M20B20 låda: A4-9-1F1
Tänk På! : pga den korta ingående axeln så räcker splinesen ej fram till en originallamell
Man måste ex förlänga ingående axeln eller flytta bak centrumet på lamellen /fräsa av sprängkåpan
Vi kommer framöver göra en komplett lösning när vi får lite tid över
Vi rekomenderar att man andvänder en växellåda från ex Bmw 535 /M5 runt 1990-1992 etc då räcker ingående axeln fram
passar även E36 om man borrar tre st hål längst ner på adaptern
joku joka ruottia ossaa nii vois kääntää...tossa muuten kääntäjän mukaan on jotain puhetta että normi kytkimessä ei riitä keskiössä pituus