Vika tiedossa: Lauhduttimen kennostossa kivi kuivaimen puoleissa reunassa ja vuotaa siitä, ainetta vuotanut n. 300 g pois. Eli järjestelmä vajaa ja käy siksi liian tiheästi.
Tuntuu, että ilmastoinnin kompuran käyntijaksot olisivat tosi lyhyitä ja toistuvat tiuhasti. Kompura kävi 15-20 s, oli pois ehkä 30-40 s ja käynnistyi taas uudelleen.
Tänään Oulu-Mikkeli välillä olosuhtet olivat
- ulkona + 21...23 C
- autossa asetus +22 C
- ilman virtaus jaloille ja lasille manuaalisesti
- puhallin 2-3 teholla
- AC päällä
Ilmastointi huollettu toukokuussa, jolloin systeemiin meni kylmäainetta 180 g.
Miten teillä muilla toimii tai miten pitäisi toimia ??
1) Olisiko perustoimnta siten, että pelkästään painekytkin ohjaa kompressoria - korkeapaine pysäyttää ja matalapaine käynnistää. Ovatko molemmat toiminaat samassa painekytkimessä?? Eli painekytkimessä hystereesiä käyntipainealueen verran ja jos ko. hystereesi on kovin pieni, seuraa siitä tiuhaan lyhyitä käyntijaksoja. Olisiko siis "vika" painekytkimessä tai kuten tuolla alempana arvellaan, syynä voisi olla kylmäaineen vajaus.
2) Vai liittyykö kompuran ohjaukseen lämpötilaraja siten, että jos kabiinin lämpö saavuttaa/alittaa asetuksen, kompressori pysäytetään??