Autoracing  KL-varaosat

V50 D2 - 2011 - Polttoainesuutinvika

  • 3 Vastauksia
  • 2261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luuska

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
V50 D2 - 2011 - Polttoainesuutinvika
« : 12.07.2016, 15:59:35 »
Kunhan ajattelin jakaa kokemukseni siltä varalta, että jollakulla tulee vastaava ongelma vastaan.

Puolisen vuotta sitten kesken ajon auto alkoi nykimään kesken kiihdytyksen. Aina välillä kun kiihdytti yhtään reippaammin, tuntui yksi nopea nykäisy jonka jälkeen kiihdytys jatkui normaalisti. Kävin tutkiskelemaan nykimistä edelleen kiihdytellen, koittaen tsekata että tapahtuuko se aina tietyillä kierroksilla. Kutakuinkin kymmenennen kiihdytyksen jälkeen kone alkoi tärisemään jatkuvasti, ja ja tehot hävisivät kokonaan. Samalla syttyi varoitukset luistonestolle ja "moottorisysteemille" (näppärä suomennos ruotsinkielisestä viestistä "Motorsystem serv. erfordras"). --> Auto tienvarteen, virrat pois, uudelleen käynnistys ja kaikki toimii moitteettomasti. Seuraavana päivänä soitin huoltoon ja tsekkasin kannattaako tehdä jotain, mutta sanoivat että kerta toimii, niin ei muuta kun ajoa vaan.

Tämän episodin jälkeen ajeltiin puoli vuotta ilman ongelmia. Välissä auto kävi vuosihuollossa ja kuvailin edellisen tapahtuman, joten huoltaja tsekkasi vikakoodit. Näki että yksi sylinteri ei ollut toiminu jossain vaiheessa. Ei kuulemma aiheuttanut toimenpiteitä. Nyt 2 viikkoa huollon jälkeen sama tapahtui uudestaan, mutta tällä kertaa ei vika poistunut virtoja pois käyttämällä. Auto huoltoon, ja tutkiskelun jälkeen löytyi viallinen polttoainesuutin.

Erikoisia kyllä noi vikailmoitukset. Mitähän vettiä tällä on luistoneston kanssa tekemistä.


Poissa V50_2009

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D2 - 2011 - Polttoainesuutinvika
« Vastaus #1 : 12.07.2016, 19:57:19 »
Kiinnostava kirjoitus, kiitos! Mun auto herjaa ajonvakautuksen huoltotarpeesta ja luistonestoon liittyvä vikailmo tulee myös. Silti ongelma liittyy polttoaineensyöttöön, ja perimmäinen syy on edelleen ratlaisematta. Ehkä likaa tankissa tai sitten jotain muuta, kenties suutinvikakin voisi olla. Oliko suuttimen vaihto kallis tikki?

Poissa Luuska

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D2 - 2011 - Polttoainesuutinvika
« Vastaus #2 : 20.07.2016, 16:26:55 »
Vähän hoppua ollut tässä niin jäänyt vastaaminen.

Auto on Ruotsin maalla, ja huolto meni auton vakuutukseen. 3000Kr (~300€) oli omavastuu.

Vaan eipä tästä näin vähällä päästy. Auton sain takas viime viikolla torstaina. Viikonlopun aikana tuli ajeltua ~600km ja tuo tuttu "nopea nykäisy" tuntui kahdesti. Tällä kertaa satunnaisesti eikä tuota isompaa häiriötä löytynyt. Tämän lisäksi moottori piti melko kovaäänistä nakutusta kiihdyttäessä. Olen mielestäni kuullut saman äänen joskus aiemmin, mutta en yhtä kovaäänisenä. Tämän lisäksi auto tärisi todella ihmeellisesti 1400-1700 kierroksen alueella ajettaess 6 vaihteella. Todella ärsyttävän tuntunen, mielummin ajeli vitosella jo pelkän tärinän takia.

Joten auto takas huoltoon maanantaina, tänään tuli soitto Biliasta josta totesivat että olivat tietokoneella nähneet myös toisen polttoainesuuttimen olevan viallinen. Edellinen mekaanikko oli puhelimessa todennut että hän ne kattoi ja luulee niiden olevan ok.

Otetaan sitten auto taas käyttöön ja lähdetään ajelemaan. Toivottavasti kottero nyt kulkee normaalisti.

Poissa Luuska

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 D2 - 2011 - Polttoainesuutinvika
« Vastaus #3 : 28.07.2016, 11:09:59 »
Vielä päivitys. Toisen huoltamoreissun jälkeen auto toimii niin kuin pitääkin. Eli toisen suuttimen vaihto selkeesti jeesasi. Tiedä sitten vaihtoivatko ensin väärän suuttimen vai viottuko toinen suutin siinä heidän touhutessaan. Nyt joka tapauksessa tuhatkunta kilometriä ajoa takana huoltojen jälkeen ja hyvin rullaa.

 

Samppasport  Futurez