Kunhan ajattelin jakaa kokemukseni siltä varalta, että jollakulla tulee vastaava ongelma vastaan.
Puolisen vuotta sitten kesken ajon auto alkoi nykimään kesken kiihdytyksen. Aina välillä kun kiihdytti yhtään reippaammin, tuntui yksi nopea nykäisy jonka jälkeen kiihdytys jatkui normaalisti. Kävin tutkiskelemaan nykimistä edelleen kiihdytellen, koittaen tsekata että tapahtuuko se aina tietyillä kierroksilla. Kutakuinkin kymmenennen kiihdytyksen jälkeen kone alkoi tärisemään jatkuvasti, ja ja tehot hävisivät kokonaan. Samalla syttyi varoitukset luistonestolle ja "moottorisysteemille" (näppärä suomennos ruotsinkielisestä viestistä "Motorsystem serv. erfordras"). --> Auto tienvarteen, virrat pois, uudelleen käynnistys ja kaikki toimii moitteettomasti. Seuraavana päivänä soitin huoltoon ja tsekkasin kannattaako tehdä jotain, mutta sanoivat että kerta toimii, niin ei muuta kun ajoa vaan.
Tämän episodin jälkeen ajeltiin puoli vuotta ilman ongelmia. Välissä auto kävi vuosihuollossa ja kuvailin edellisen tapahtuman, joten huoltaja tsekkasi vikakoodit. Näki että yksi sylinteri ei ollut toiminu jossain vaiheessa. Ei kuulemma aiheuttanut toimenpiteitä. Nyt 2 viikkoa huollon jälkeen sama tapahtui uudestaan, mutta tällä kertaa ei vika poistunut virtoja pois käyttämällä. Auto huoltoon, ja tutkiskelun jälkeen löytyi viallinen polttoainesuutin.
Erikoisia kyllä noi vikailmoitukset. Mitähän vettiä tällä on luistoneston kanssa tekemistä.