Moro!
Minulla on vm1999 S80 T6. Nettiä selaillessa olen törmännyt pariin kertaan tietoon, että jos moottorin sisällä on ylipainetta, se ei ole normaalia. Pitäisi siis tuorekelmun mennä öljyntäyttöaukon kohdalla lommolle eikä puhaltaa sitä palloksi.
Kahdessa korjaamossa ovat taas sanoneet, että ylipainetta siellä pitää ollakin. Siis mikä on oikein? Pitääkö olla yli- vai alipainetta?
Omassani on ylipainetta. Jos niin ei pidä olla, niin onko kyse huohottimen tukkoisuudesta vai mistä? Ja mitä aiheuttaa pitemmällä ajalla? Kiitos.
Hei
Kampikammiossa ei pidä olla ylipainetta!
test: tomiiko kampikammion tuuletus
ota öljytikku + öljyntäyttö korkki kiinni
laita tikun reijän peitoksi tuorekelmua,,,tiivisti mutta löysästi
jos kelmuun syntyy pallo niin huohotinjärjestelmä ei toimi oikein,,,kampkammioon
syntyy painetta sekä palamisjätettä,kosteutta ym joka heikentää voiteluöljyn ominaisuuksia+jos tukkeutunut huohotinjärjestelmä ei kykene poistamaan ylipainetta kampikammiosta niin seurauksean voi olla esim jonkun akselitiivisteen
pettäminen,,,nokka akseli ym
Minun kokemus:
puhalsi öljytikun reiästä,aj 180tkm mutta ilmeisen huonoilla öljyillä ja huonoilla huolloilolla,söi hieman öljyä,mutta kun vaihdatin tuon pvc venttiilisysteemin ( öljyloukku) niin eipä kampikammioon tule painetta vaan tuorekelmutestillä vetää kelmun putkeen.
tämän korjaus osineen maksoi Volvon merkkiliikkeessä hieman yli 300€
,,,tässä tapauksessa kysessä S60/01 103KW vapari