Autodiagnoosi  Carcom Oy

s80 TDI vm00 automaattivaihteisto?

  • 3 Vastauksia
  • 1537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
s80 TDI vm00 automaattivaihteisto?
« : 03.09.2016, 08:40:09 »
Jotenkin ei tahtonut googlella löytää tietoa nii kysytään täälä..

Eli mikä automaattivaihteisto tuossa s80 tdi vm 2000 on?  Onko sama 4-vaihteinen mitä oli v70 tdi 98-00?
Mitä öljyä ko. s80  vaihteisto käyttää?  Onnistuuko öljynvaihtohuuhtelu öljynjäähdyttimen putken kautta kuten onnistui v70 volvossa?

Edit: Kysellääs hieman lisää.. Onnistuuko näihin vetokoukun asennus kuin helposti? lähinnä kuinka iso homma on johtosarjan kytkemisessä ja tarviiko koodausta konpuutteripuolella?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2016, 09:32:16 kirjoittanut kkuula »
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: s80 TDI vm00 automaattivaihteisto?
« Vastaus #1 : 03.09.2016, 11:24:07 »
TDI-koneen perässä on aina mekaanisesti sama 4v laatikko. Sähköisen ohjauksen kanssa on eroja.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: s80 TDI vm00 automaattivaihteisto?
« Vastaus #2 : 03.09.2016, 12:53:27 »
Anturit vaihtamalla käy ristiin. En muista pitikö vaihteen asentotunnistin vaihtaa myös. Isän autoon aikanaan vastaavan vaihdon tein. Vaihdekepistä jää pienimmän vaihteen asento pois, muuten ei eroa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 TDI vm00 automaattivaihteisto?
« Vastaus #3 : 03.09.2016, 15:45:40 »
Juu nyt on öljyt vaihdettu ja ne vanhat liejut oli jo ihan tummanruskeaa kuralientä, edellisestä vaihdosta noin 80tkm. Silloin 80tkm sitten tähän autoon oli vaihdettu tai kunnostettu vaihteisto. Vaihteistohan oli AW50-42 mistä onkin jo itelläkin vuosien kokemus ja ollee riittävästi huollettuna virittämättömissä melko huoleton. Tosin käytökseltään jo hieman vanhahtava.

Tähän vaihteistoonhan menee dextron III öljy ja hyvä niin kun on halpaa ja huuhtelussa menee noin 10-12l

Vaihteistoöljynjäähdyttimelle tuleva putki on pikaliittimellä jäähdyttimessä kiinni. Tässä se putki on jähdytyksen paluuputki ja huuhtelua varten pitää poistoputki kiinnittää jäähdyttimen päätyyn. Itse tuuppasin jäähdyttimen liittimeen 12mm putkea teipillä kiinni. Huuhdoin noin 11l parilitraa kerrallaan ulos ja samanverran tikunputkesta uutta takaisin. Vanhat öljyt oli todellakin häijynnäköistä lientä niin pitänee varmaan huuhtoa vaihteisto parin-kolmenkymmentuhannen jälkeen uusiksi.

Sitten tuo vetokoukku.. ei kellään ole sellaisen jälkiasennuksesta s80 kokemuksia?

Moottoriöljyt tähän on huoltokirjan mukaan vaihdettu 20tkm välein ja pitäsin sitä tälle moottorille ehkä turhan pitkähkönä vaihtovälinä. Jatkossa vaihtuu kympin välein. Edellisen v70 TDI:n ajoin 400->500tkm ja siinä moottorin öljynkulutus väheni ja käytännössä vaihtovälillä ei tarvinnut öljyä lisätä, alkuun tartti 0,5-1l lisätä vaihtovälillä.

Edit: vetokoukun asennuksesta löytyikin mukavasti juttua, nyt vain etsimään käytetty koukku jostain. :)
« Viimeksi muokattu: 03.09.2016, 16:41:14 kirjoittanut kkuula »
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

 

RallyBaron  Samppasport