RallyBaron  Samppasport

V50 2.4i kolkattaa tyhjäkäynnillä ja ravistaa yläkierroksilla.

  • 21 Vastauksia
  • 11998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Onko aloittajalla tullut mitään selvyyttä tähän asiaan?

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Mulla täristää kone kans noin 2000rpm. Kaikki moottorintukikumet vaihdettu.
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Mulla täristää kone kans noin 2000rpm. Kaikki moottorintukikumet vaihdettu.

Kuuluuko sulla sitten tyhjäkäynnillä " nak nak nak" ääni kuskin puolelta kun kytkin on ylhäällä?
Mulle sanottiin huollossa, että joka toisessa 2.4i ja T5 volvoissa kuuluu tuo ääni mitä heille tulee.
Ei kannata enempää huolestua jos kaikki toimii. Ääni tulee kuulemma laatikon sisästä jota mekaanikko piti enemmänkin ominaisuutena tuolle lootalle kuin vikana. Kuulemma 850 malleissa jossa ollut kiinteävauhtipyörä tuota on kuulunut paljon. Mulla on nyt ajattu 40tkm kytkinpaketin ja vauhtipyörän vaihdon jälkeen ja ääni ei ole muuttunut. Eikä ole vaikuttanut mihinkään. Mulla vaihdettiin osat kun luultiin, että ääni tulee vauhtipyörästä.  :)

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
En ole kyllä huomannut mitää nakkenakuttaja ääniä.
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Onko tähän ongelmaan löytynyt selitystä?

Minulla on Volvo V50 2.4i (2004, 202 tkm), josta katsastusmies löysi samanlaisen tärinän noin 2000 kierroksen paikkeilta. Nyt huolestuttaa vauhtipyörä, kun tärinä on ruvennut tuntumaan myös kytkinpolkimessa noin 2000 kierroksen kohdalla, kun sitä on nostamassa ylös.

Onkohan tuon ikäisessä autossa kaksoismassapyörä?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2016, 13:45:09 kirjoittanut Charlotta-- »

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Onko tähän ongelmaan löytynyt selitystä?

Minulla on Volvo V50 2.4i (2004, 202 tkm), josta katsastusmies löysi samanlaisen tärinän noin 2000 kierroksen paikkeilta. Nyt huolestuttaa vauhtipyörä, kun tärinä on ruvennut tuntumaan myös kytkinpolkimessa noin 2000 kierroksen kohdalla, kun sitä on nostamassa ylös.

Onkohan tuon ikäisessä autossa kaksoismassapyörä?

Edelleen mulla kuuluu sama pieni kolkatus, ei ole 60tkm aikana muuttunut, eikä vaikuttanut mihinkään.. Sama tärinä on mulla 2000rpm kohdalla, eli en ole tehnyt asialle mitään.. Vahva veikkaus, että tärinä johtuu jostakin moottorin tai vaihteiston tukikumeista.. Pitäisi alkaa tutkia asiaa, kun mulla on päässyt ilmeisesti heilahtaan sen verran, että on rikkonut heiluessaan pakoputken haitariosan..

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?192646
Tossa juttua tärinöistä, jos lontoo taittuu..


Ja on autossasi kaksoismassapyörä. Tosin se kyllä pitää möykkää jos on menossa rikki..

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Edelleen mulla kuuluu sama pieni kolkatus, ei ole 60tkm aikana muuttunut, eikä vaikuttanut mihinkään.. Sama tärinä on mulla 2000rpm kohdalla, eli en ole tehnyt asialle mitään.. Vahva veikkaus, että tärinä johtuu jostakin moottorin tai vaihteiston tukikumeista.. Pitäisi alkaa tutkia asiaa, kun mulla on päässyt ilmeisesti heilahtaan sen verran, että on rikkonut heiluessaan pakoputken haitariosan..

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?192646
Tossa juttua tärinöistä, jos lontoo taittuu..


Ja on autossasi kaksoismassapyörä. Tosin se kyllä pitää möykkää jos on menossa rikki..

Kiitos. :pupu: Taitaa se vaihdelaatikon nakutuskin olla ominaisuus. Tänään kökötin auton vieressä kuuntelemassa ja painelin kädellä kytkintä. Se tosiaan pitää minullakin roksutusta polkimen asennosta riippuen.

Sellainenkin ominaisuus minulla on, että kun ajan autolla kävelyvauhtia ja painan millin verran kaasua, niin se pitää rohinaa. Ei kuitenkaan pelkästään nostamalla kytkintä tai painamalla yhtään enempää kaasua.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2016, 18:50:25 kirjoittanut Charlotta-- »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron