MYSTEERI!!! Älli ja hermo loppuu. VM:98 2.0 16-V- Elikkäs tämä B4204S. Kylmänä kun käyttelee niin ei tupruttele yhtään. Heti kun alkaa saavuttaa käyntilämpöjä, eli noin 70asteen jälkeen alkaa savutus. Kun mottia huudattaa yli 3tuhannen kierroksilla, ei savua tule juurikaan. Mutta autappa armias kun käy hetken tyhjäkäyntiä ja polkasee kaasua niin jösses tuota savupilveä! Aivan sinistä öljyn kitkua.
Koneeseen tehty kansiremontti koneistuksineen. Uudet venttiilit, hydraulinostimet, venttiilinkumit. Ostin auton öljyä pössyttelevänä vaikka tämä kansiremppa oli tehty. Noh! Käytin kannen irti ja totesin että kyllä, on kaikki uutta ja totta remontista. Alakerta auki, männät ylös, järjettömän karstan peitossa männät ja rengasurat. Kevyt hoonaus sylintereille, (alkuperäiset hoonijäljet näkyi vielä) mäntien perusteellinen pesu ja puunaus, kasaus uusilla Mahle Original renkailla. Kone kasaan, laakista käyntiin ja sama savutus jatkuu!!! Ei mennyt parempaan eikä huonompaan suuntaan.
Kertokaas jotain hyvää niksiä! Kymmenen kiloa C-4 kävi jo mielessä mutta jos jotain muita ehdotuksia tulisi niin olisin mielissäni.
Niin ja sitten mikä ihme on se reikä venttiilikopassa 4 JA 3 sylinterin välissä missä on kahdelle 6mm pultille reiät, aivan kuin jotain anturin laippaa varten.
Siinä ei ollut meinaan mitään autoa ostaessakaan ja sieltä tuleepi öljyä kun menee V-koneistoon suoraan tuo läpi.
