ECM-2900 Polttonesteen paine. Signaali virheellinen, B5244T5
Moottorinohjausyksikkö (ECM) ohjaa polttonesteen painetta polttonestepumpun ohjausyksikön kautta pulssisuhdesignaalilla. Polttonestepumpun ohjausyksikkö ohjaa sitten polttonestepumppua moottorinohjausyksikön (ECM) pyytämän paineen mukaisesti. Jos moottorinohjausyksikön (ECM) polttonesteen paineen säätely saavuttaa suurimman tai pienimmän arvonsa, mutta haluttua polttonesteen painetta (tavoitearvo) el saavuteta, muistiin tallentuu vikakoodi.
Kyseinen vikakoodi ja testattu polttoaineenpaine tyhjäkäynnillä, on OK(400kPa) sekä testattu että paine seuraa painepyyntöä eli nostaa sen portaittain ylös ja alas.
Tyhjäkäynnillä bensapumpun ohjaus pitäisi olla 35% (+-5%), mutta se on n.60%. Ilmeisesti tämä antaa kyseisen vikakoodin. Auto toimii ajossa normaalisti ja vetoja on hyvin (80-120kmh 3,2sek kaksi kyydissä).
Pem-moduuli on vielä auton alla eikä ole siirretty konttiin. Mutta näyttää päällepäin hyväkuntoiselta. Toki on alkuperäinen ja 16 vuotta vanha. Polttoainepumppu on vaihdettu 80tkm sitten boschin alkuperäiseen (1582980141). Myös polttonesteen paineanturi on vaihdettu 25tkm sitten.
Voisiko pumppu olla jo väsähtänyt vai veteleekö Pem viimeisiä. Mitä mieltä??