Onko tuo umpitavaraa vai onko siinä reikä keskellä kuten kuvan perusteella saattaisi olettaa? Tulee hatarasti mieleen tulpan päässä oleva kierrettävä pää. Kaukaa haettu, mutta edellisestä tulpasta kiertynyt irti ja lupsahtanut pyttyyn tulppien irrotusvaiheessa. Miksi sitten olisi nyt vasta aiheuttanut ongelmia, eikä heti vaihdon jälkeen, niin

Muutoin sylinteriin ei mitään päädy kuin imu-/ahtoputkiston kautta. Nykytulpissa kierrettäviä päitä on varsinkin näissä koneissa käytettävissä tulpissa erittäin harvoin. Esim. alkuperäisissä, Boscheissa tai NGK:ssa ei minusta ole moisia.
Koska kahdessa eri sylinterissä on ollut vaurioita, voi olettaa että ylimääräistä tavaraa on ollut muutakin kuin tuo yksi. Se sulkee tuon em. mutuilun aika hyvin pois. Ennemmin ahtoputkistoon jäänyt tavaraa jossain remontissa ja kulkeutui nyt koneeseen.