KL-varaosat  Race.fi

XC 70 2004 vikakoodi

• 3 Vastauksia
  • 1062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huuhaa setä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
XC 70 2004 vikakoodi
« : 12.11.2016, 14:46:47 »
Löytyyköhän täältä vinkkejä seuraavaan ongelmaan. Auto on XC70 valmistusvuosi 2004 diesel moottorilla ja automaattivaihteistolla. Ajettu 380000 km. Kun lähtee kiihdyttämään ilmestyy näyttöön "moottori vaatii huollon" ja tehot laskee. Kun ajetaan n.3 km sen jälkeen "tallapohjassa" häviää muistutus ja tehot palautuu, eikä sen jälkeen tätä ilmene ennen kuin auto on sammutettu ja lähdetty uudelleen liikkeelle. Vikakoodina on ECM 6805 turbo charcer valve. (Elekman myymän koodilukijan ilmoitus) Oma-asentaja ei ollut kiinnostunut kertomaan oikein mitään vaan kehotti tuomaan heille tutkittavaksi. Lopulta sanoi että vika voi olla moottorin kumityynyissä, turbo sökö, tai joku venttiili. Haluaisin kuitenkin tutkia tätä itse koska tuollainen arvelu ja ehkä turha osien vaihto on turhan kallis operaatio. Kysynkin olisiko ao. vikaan tiettyjä vinkkejä mitä voisi tehdä ennen kuin vie oma-asentajalle. Egr-venttiilin vaihdoin uuden jokunen aika sitten koska se aiheutti myös ongelmia mutta koodi oli selvä "egr-valve". Vai onko tämä  merkki että Volvo on jo valmis sulattoon.

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
Vs: XC 70 2004 vikakoodi
« Vastaus #1 : 12.11.2016, 16:11:29 »
Joko ilmansuodattimen kotelon kyljessä oleva anturi tai lohkon kyljessä taitaa olla tuo toinen:

http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?30857-Volvo-D5-Service-faults-general-errors

Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa sikalintta

• Grand Luxe
  • **
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
« Vastaus #2 : 12.11.2016, 19:21:25 »
turbon siivet jumissa tai ahtopaineen säätöventtiili paskana/tukossa tai kumityyny vuotaa. tuo venttiili on helppo putsata että sitä kannattaa ainakin ensin kokeilla. ja etummaiselle tyynylle menevästä letkusta voi kokeills imeskellä että pitääkö alipaineen, tai vaikka tulpata se ja koittaa auttaako asiaan
D5244T

Poissa Huuhaa setä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 12.11.2016, 20:02:44 »
Kiitoksia kovasti vinkeistä. Noista kyllä selvisi paljon mistä voisi alkaa kartoittaa häiriötä. Tosiaankin tuo vika ilmenee aina kun kiihdyttää kovemmin ensimmäistä kertaa lähdön jälkeen. Kun on ajanut vian pois kulkee vaikka tankillisen ilman häiriötä.
Itse olen jo enempi ehtoopuolen kulkijoita ja nämä "Digiloikka" värkit ovat omituisia minulle, museotekniikka on kyllä tuttua. Kiitos vielä kerran. Laitan viestiä siitä löysinkö häiriön.

Autodiagnoosi  Carcom Oy