Morjesta taas,
En ole vähään aikaan tänne kirjoitellut, kun suuri masennus iski 740 virittelyn jälkeen. Masennuksesta on nyt toivuttu ja uudet tuulet puhaltaa.
Elämän tilanne on muuttunut edellisistä kirjoituksista ja nykyään asun omillani ja vielä ei vakituista tallipaikkaa ole, mutta se on etsinnässä ja välillä pääsen laittelemaan autoa kaverin tallille, josta olen tietysti hyvin kiitollinen.
Tällähetkellä mulla on ollut 17 Volvoa, joista 16 takavetoista ja yksi V70.
Nyt ainoa autoni on siis Volvo 740 hautausauto. Auto on vuosimallia 1988, tiilikeula. Varusteetuna B230F moottorilla jonka jatkeena on automaatti (3+1 vaihteinen)
Myös jenkkikeulan jälkee on tehty vaikka ja mitä (hammastangon vaihtoa jne.), mutta ei mitään merkittävää viritystä tai laittelua.
Nyt työnalle lähtee siis tuo raatoauto.
Auto tuli siis minulle viime viikolla enkä ole ehtinyt koulun ja töiden takia vielä kerinnyt hirveästi autoon tutustua. Moottorin ohjaus lienee LH 2.2 ja laatikon tyypistä ei ole tietoa, neljä vaihdetta on ja ylivaihteen ohitus nappia ei ole. Lukkoturbiini on. Auto ja vaihteisto toimii, joten en ainakaan vielä koske siihen.
Autosta olisi tarkoitus tehdä siis jonkinlainen cruisailu/retkeilyauto (esim, kisoihin ym.)
Alustavat suunnitelmat;
-Takatilaan 3 istuttava taitettava istuin (käyty konttorilla, onnistuu, jopa ilman turvavöitä)
-Lattiatason nostoa ja laskua takatilassa. Pohjalle ois tarkoitus laittaa toinen akku ja muuta tekniikkaa
-Musavehkeet, ei mitää överiä, mutta humppalaitteet pitää olla
-Suuret laatikot työkaluille ym. tarvikkeille
-Haaveena 20l vesisäiliö ja 1000w invertteri, jonka perään kahvinkeitin
-Käytetään mahdollisuuksien mukaan puuta, jotta välytyään suurrimmilta hitsaus hommilta (konttitilassa valkonen nahkakatto, jota haluan varjella)
-Pieni jääkaappi (selvitetään saako riittävää 12/24v)
-Jos mahdollista, niin toinen laturi toiselle akulle, saisi tehtyä erotetun järjestelmän auton omista sähköistä
Hyväähän tässä on se, että takatilan hommat voi jättää kesken ja auto edelleen liikkuu.
Ulkonäkönä pidetään ruumisauto looki, näin ainakin alkuun, mieluiten ei tehdä peruuttamattomia muutoksia ulkonäköön.
Ohjaamo-osaan haluaisin asentaa sähkölasit ja keskuslukituksen... Sähköpeilit on jo.
Ja tämä on mielipide kysymys; Mulla ois 940 jenkkikeula, auton vois faceliftata 940 USA malliseksi, erottuisi ainakin joukosta, vai pidetäänkö tiilikeula ja yritetään epätoivoisesti metsästää jenkkikeula siihen?
Muutamia kuvia;

Autoon olisi tarkoitus tehdä myös vahvavirta asennuksia (olen sähköasentaja ja ammattikorkeakoulussa myös sähköalalla...) Auton voisi siis telakoida verkkovirtaan, jolloin onnistuisi ylläpitolataus ja parin lämmityspuhaltimen käyttö. (koppi lämpiää erittäin hitaasti...)
Jatketaan siitä kun saan tyhjennettyä kontin, se on jo nyt täynnä romua...