KL-varaosat  Race.fi

B5234T3 päästöt rajalla tai yli. (vika siirretty myöhempään ihmettelyyn.)

  • 9 Vastauksia
  • 2627 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Eli kyseinen vehje C70 antaa päästöissä just rajalla tai yli sen CO2 arvot.
Ei vikakoodeja ilmoita...
Mistä lähtisin hakemaan parempaa arvoa?
Sytytyspuolen osat on muuten uusia paitsi puola..
Joskus satunnaisesti pätkäsee niin että käy neljällä ja sekin vain kerran kun auto on saavuttanut sopivan lämmön eikä tee toistamiseen sitä sen käynnin aikana, vaikka ajaisi yli 4 tuntia putkeen.

Kattin vaihto on nyt liian kallis operaatio tämän hetkisellä raha tilanteella ja etsitään mahdollista halvempaa vaihtoehtoa joka parantaisi päästöjä...
« Viimeksi muokattu: 04.11.2015, 17:22:17 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #1 : 31.10.2015, 23:44:41 »
Eipä näistä kai usein katit hajoa, joten käytettyinä saa varmaan muutamalla kympillä.(jos vika siinä) Yleismallin tarvikekissaa löytyy alta satasella. Eli halvempi kuin tankillinen bensaa... :hello:
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #2 : 01.11.2015, 07:50:12 »
Tarkistaisin puristukset kun ei tiedä miksi korkeat päästöt ja temppuilee ihan varmuudeks.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #3 : 01.11.2015, 08:07:05 »
Ilmeisesti kierroksilla menee yli rajan?
Kyllä se sitten vain on ajan kysymys koska sinne P0422 koodi tulee.
Katteja kyllä menee mutta yleensä alkaa oikuttelemaan vasta lähempänä 350 tuhatta tai yli ajettuna.

Oletko koittanut päästellä oikein kunnolla ja sitten heti mittariin? Tuolla keinolla voi vielä saada laillisen lukeman jos kerran aivan rajalla on.

Autosi on ilmeisesti tuo -98 malli ja vaijerikaasulla. Jos on uudempi ja sähköläpällä niin samanlaisia oireita voi tulla viallisesta läpästä.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 08:10:12 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #4 : 01.11.2015, 09:17:09 »
On tarkistettu että katti on kuuma kun on päästöjä otettu ja on kyl sen verran annettu kenkää ettei siitä oo kiinni.
Vaijerikaasulla toi on.

Pitää sit tarkistaa puristukset vaikka tehot onkin tallessa aika hyvin. :o

Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #5 : 01.11.2015, 11:54:45 »
Paljonko ajettu? Kyllä se katti vaan voi olla loppu jos päästöt on vähän korkealla ja ei mitään, tai ei muuta koodia tule kuin tuo 0422 jota sinulla ei vielä ole.
Tuo pieni pätkäisy tietyssä lämpötilassa laittaa miettimään tietysti lämpöanturin kuntoa. Kannattaa ehkä vaihtaa, on melko halpa kokeilu.
Niin ja kierroksillako niitä päästöjä ei saa alle rajan? Kysytään näin uudestaan tuo..

Jos se antaa kierroksilla raja-arvon 0.3 niin sen pitäisi kelvata leimalle.
Voithan ajaa tankin melkein tyhjäksi ja lisätä sinne tenttua ja ajaa testiin... Jos siis haluat leiman.
Tämä yksi mahdollisuus joka on yleisessä tiedossa, en sitä niinkään neuvo tekemään.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 12:00:29 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #6 : 01.11.2015, 17:22:51 »
Kierroksilla ei mene alle rajan ja joutokäynnillä juuri ja juuri.

tenttua?

Pätkäisy tapahtuu satunnaisesti, voi olla jopa viikon poissa kunnes satunaisesti tulee.
esim: tänään ei pätkäissyt kertaakaan, vaikka ajelin lämmöt normiin 3-kertaa.
Mutta jos tämä pätkäisy tapahtuu kun seison vaikka valoissa niin tuntuu että melkein kone sammuu ja sit heti ryhdistäytyy ja toimii normisti.
Voiko sekin vaikuttaa että joskus lämpimänä voi joutua starttaamaan jopa 3-kertaa että lähtee käymään?
Kumminkin kun lähtee käymään niin käy nätisti.

Nokka-akselin ja kampi-akselin tunnistimet vaihtoon?
molemmat löytyis 100% varmuudella toimivat.

rullattu  n.190tkm.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 17:25:01 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #7 : 02.11.2015, 09:59:14 »
tenttua?
Niin, siis nykyaikana käytännössä viinabensaa vähän tankkiin kun se on melko tyhjä ja varovaisesti ilman kuormitusta ajellen mittaukseen ja heti sen jälkeen -98 tankkiin.
Korostan että se on laitonta eikä niin saa menetellä!
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: B5234T3 päästöt rajalla tai yli.
« Vastaus #8 : 04.11.2015, 16:58:41 »
Ongelma on siirretty seuraavaan mittaukseen. :P
laitoin 95E10 tankkiin niin meni just rajan ali et sain puhtaan päästölapun. :2funny:
Ja sekin tuli vasta kolmannella mittaus kerralla..
« Viimeksi muokattu: 04.11.2015, 17:00:31 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa arcnaleon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Jatketaanpa oman C70 osalta samaa keskustelua.

Auto perjantaina seisonnasta ja ensimmäisenä päästömittaukseen, rajusti CO arvot yli, n. 5min 4000 rpm saatiin tippumaan n. 0.4, HC oli siinä 50 ja tyhjäkäynnillä ei ongelmia.

Ajelin sen 400 km CRC suuttimienputsaus aineet tankissa ja uudet öljyt, jäähdytysnesteet ja putsarin vaihto ja äsken uudelleen testi, yhä kierroksilla CO korkea, siinä 0,4. Nyt tutkin tarkemmin käyrää ja näyttäisi mittaavan happea n. 1% luokkaa ja lambda seilaa kovasti positiivista eli laihalla kävisi mutta CO arvot viittaisi rikkaaksi seosta.

Teoriahan on että nyt olisi ilmavuoto putkessa ennen lambdaa, p0422 koodia ei heitä vaikka toissa vuonna kerran sen muistaakseni nollasin, autolla ajettu sen jälkeen ehkä 3tkm.

Lambda hyppää siinä juuri ennen 2000 kierrosta n. 1.047-1.070, ei kai ilman kuormaa pitäisi noin kovasti yrittää rikastaa seosta?

Ennen kuin putkea alan kokonaan purkamaan onko mitään täkypaikkaa mistä vuotoa ensin katselisi?

Tulpat on Boschit n. 8 tkm ajetut ja PA-suodatin vaihdettu kesäkuussa.

 

Carcom Oy  Elekma