Tyypillistä tuolle alentuneelle teholle onkin se, että valo sammuu itsestään, kun ecu saa tarpeeksi monta onnistunutta mittaussykliä. Mutta on lähes 100% varmaa sen valon syttyvän taas uudelleen jossain kohtaa.
Katti siis on varmaan kunnossa sen 95%, joten selviäisit päästömittauksesta kirkkaasti, mutta auton omalle päästövalvonnalle tuo on lian vähän. Ainahan on tietysti mahdollista, että kattikin olisi jostain syystä vaurioitunut?
Takapöntön vuoto ei aiheuta tuota, näkyisi korkeintaan päästömittauksissa lisääntyneenä jäännöshappena.
Yksi vaihtoehto (kallis) olisi kokeilla vaihtaa molemmat lambdat uusiin, jos jommassa kummassa olisi jo iän tuomaa heittoa.
Itse kävisin kyllä ensin jossain ottamassa päästömittauksen, että näkisin millaista tavaraa sieltä tulee ulos.