Kulkukoira  Proturbo

Kallistuksenvakaajan puslista

  • 10 Vastauksia
  • 13512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Kallistuksenvakaajan puslista
« : 09.08.2011, 09:36:59 »
.. Motonetti myy joitain koriheloja

18-1516    Vakaajan korihela Volvo-850   8.80 €

Mutta olen ymmärtänyt, ettei niitä voi vaihtaa 1999 V70 Tdi vehkeeseen..  Vai voiko...
Itse tuossa jo ihmettelin ja irrottelinkin vakaajatangon apurungosta toiselta puolelta ja totesin, että saattaa mennä aikaa, että sen puslan sieltä välistä pois saa..


Poissa peeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #1 : 09.08.2011, 13:03:04 »
Vastaankin itselleni linkillä Volvolandian sivuille:

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=60677.0

Itselläni onkin juuri tuo vaihtamaton. :hello:.. eli uutta tankoa alle vaan.. hiukka järjetön systeemi, laitetaan rautakankeen muovihelat, niin saadaan sitäkin myytyä.. :idiot2:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #2 : 10.08.2011, 17:23:09 »
Jos riittää harrastusmieltä niin tähän tyyliin.
Ota tanko käymään irtaallaan ja sahaa metallikiinnike poikki. Vuole tankoon vulkanoidut kumenrippeet irti ja sovita motonetin irtopuslat tankoon sopiville paikoille. Hae tiskiltä puslille sopivat irtonaiset puslankiinnikkeet, sellaiset peltihenkselit, maksoi muistaakseni vajaan 10e. Sit tarvit 20mm reiällä olevan prikan joka pitää katkaista sivusta, vääntää pihdeillä sivuttain rupelille, prikka tangon ympärille ja päät takaisin yhteen. Prikka hitsataan parilla pistehitsillä puslan ulko- tai sisäkylkeen. Tällä estetään vakaajan sivuttaisliike ettei se pääse kulkeutumaan pyöräkoteloon..

Poissa peeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #3 : 11.08.2011, 11:33:51 »
jotain tommosta itsekin mietin eli puslan pois vuolemista jne..... tuo prikka oli extraa.. jos sen laitaa sisäpuolelle, se pitää laittaa toisellakin puolella sisäpuolelle.. Miten se käytännössä estää tangon sivuttaissiirtyman, vai estääkö se puslan liikkumisen.. Noita tankoja on eri vahvuuksilla.. se ei liene ongelma.. Omani on 21.5mm VADKSEN koodien mukaan

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #4 : 11.08.2011, 17:17:01 »
Jep, molemmat joko sisä- tai ulkopuolelle, miksei voi laittaa vaikka sisä- ja ulkopuolellekin mutta toiset on kyllä tarpeettomat. Niillä peltihenkseleillä vedetään puslat kiinni apurunkoon, ne ei pääse sieltä liikkumaan mihinkään, tanko (prikat) tukeutuu sit niihin puslien sivuihin.. Ymmärsiköhän tästä mitään, mä konttaan ottamaan omasta autosta kuvan illalla.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #5 : 11.08.2011, 23:47:25 »





Poissa peeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #6 : 13.08.2011, 23:00:10 »
Kiitos!!!
JA iso HATTU vaivannäöstä..

Teen tollaisen virityksen..

Poissa peeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #7 : 13.08.2011, 23:11:13 »
Riittääkös se pito, jos sen prikan hitsaa vaan hekseliin vai pitääkös se hitsata tankoon..

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #8 : 14.08.2011, 09:14:20 »
Riittääkös se pito, jos sen prikan hitsaa vaan hekseliin vai pitääkös se hitsata tankoon..

Eihän se mitään pidättele jos prikka on henkselissä kiinni, tangossa se pitää olla.

Sehä tuossa unehtu mainita et hitsauksen jälkeen prikan ulkokehä pitää viilata sen verran pieneksi ettei se vastaa henkseliin. Se vois olla ikävän kuuloinen jos tuossa metalli vastaa toiseen..

Poissa peeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #9 : 15.08.2011, 09:15:02 »
No nyt asia on selvä..  Kyselin Vallilan takomosta http://www.vallilantakomo.fi/ vakaajan hintaa.. 175€ vaihdettavilla puslilla.. Tiskillä 245€ vulkanoiduilla..  Mittatilaustyö on siis aikas houkutteleva.. Ja katteet on tiskillä kohdillaan.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kallistuksenvakaajan puslista
« Vastaus #10 : 15.08.2011, 17:08:11 »
No nyt asia on selvä..  Kyselin Vallilan takomosta http://www.vallilantakomo.fi/ vakaajan hintaa.. 175€ vaihdettavilla puslilla.. Tiskillä 245€ vulkanoiduilla..  Mittatilaustyö on siis aikas houkutteleva.. Ja katteet on tiskillä kohdillaan.

Tiskillä hinta vaihtelee 190....330e välillä riippuen mikä tanko on kyseessä. Muistaakseni paksuin ei kuitenkaan ollut se kallein.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy