Kulkukoira  Proturbo

Moottorin ohjaus vika huolla heti S60 D5 -06 jatkuu - apua tarvitaan!

  • 3 Vastauksia
  • 2871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoParking

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Mielenkiintoinen tapaus, kun ammattikorjaamot eivät saa autoani kuntoon.

11/2006: Alkutilanne/ sinisen testeri: ECM-18BO (pyörreläpän ohjaus-offsetvika) ja ECM-26BO (Suihkutusventtiilin tehoaste, syl5 -liian suuri signaali) ja ECM-2A10 Hiukkaspäästösuod. lämpötunnistin - liian pieni signaali. Diagnoosi ohjainyksikkö.
12/2016 Virheilmoitus ECM-18B0 hävisi itsestään.
12/2016 Virheilmoitus ECM-26B0 hävisi A-katsastukselta ostetulla dieselmoottorin karstanpoistoaineella (BG245). Tuli myös aivan eri auto: tehot ja kierrokset hyvät (ajettu 334 tkm).
12/2016 ECM-2A10 hiukkapäästös. vikailmoitus jäljellä.
12/2016 huoltoliike vaihtoi paineanturi pakokaasujen VAG (tarvikeosa), jolle ei saanut asetettua reuna-arvoja. Tutki myös johtimia. Vikatilailmoitustuli heti takaisin. Vaihdettiin alkuperäinen takaisin.
01/2017 sinisellä vaihdettiin ohjainyksikkö. Vikatila tuli heti takaisin. Vaihdettiin entinen yksikkö takaisin.
01/2017 sinisellä vaihdettiin Lämpötila-anturi hiukkasuodatin. Vikailmoitus (moottorin ohjaus vika -huolla heti) tuli 200km jälkeen takaisin (vikakoodia ei vielä luettu).

Mikä vika?
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 10:57:41 kirjoittanut VolvoParking »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6626
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Kohdistaisin edelleen katseeni hiukkassuodattimen lämpötila-anturiin. Kaikki muut tehdyt toimenpiteet ovat olleet turhia, ainakin vikavalon palamisen suhteen. Herää myös kysymys korjaamon ammattitaidosta, jos on yritetty vaihtaa hiukkasuodattimen paineanturi, vaikka siihen viittavia vikakoodeja ei edes ole.

Jos vikakoodi nyt 200km ajon jälkeen edelleen viittaa lämpötila-anturiin, niin tutkisin sen johdot ja liittimet. Oliko vaihdettu anturi uusi?



Pyörreläppien vikakoodi on varmaan 50% näistä autoista ja johtuu siitä, kun käyttövipu on irti.

Suuttimen tehoasteen vikakoodi johtuu ohjainyksiköstä, tai suuttimen sähköliittimestä, mutta ei vaikuta auton toimintaan, eikä myöskään sytytä vikavaloa.

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Kokeileppa Forte:a tankkiin ja ajelet reilummilla kierroksilla joitakin kymmeniä kilsoja niin mahdollisesti loppuu herjaukset ;)
Ainakin itsellä hyviä kokemuksia kyseisistä aineista.
-S80 D5 -07

Poissa VolvoParking

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Kiitos hyvästä vastauksesta. Näin tehtiin: tutkittiin liittimet ja koputeltiin anturin ollessa kiinni. Virheilmoituksia ei enää tullut. Vaihdettiin myös anturi viikon päästä varalta uuteen takuutyönä. Hyvä palvelu :-)

 

RallyBaron  Samppasport