Noniiiiin jatketaan yksinpuhelua..

Autoa on tullut ihmeteltyä jo melko kauan ja wetteri neuvoi etsimään hanskalokerosta mustaa boksia, johon tulee kaksi johtoa webastolta. Katselin netistä ja soitin biliallekkin siitä boksista ja siellä sen pitäisi olla. No ei ole.
Tänään aukaistiin vielä kerran tuo moottoritilan puoli ja otettiin pikkuakku pois. Ja siellä metallikehikon alta löytyi kuin löytyikin sulake! Jes! Yritin koodata kaukkaria ohjeiden mukaan, sulake pois, pari sekuntia ja sulake takaisin, paina off nappulaa niin kauan, että se ei enää pala. Valo vain vilkkui ja koodaus ei onnistunut.
Alkoi jo hieman ärsyttämään ja sitten tuli mieleen, että mihin tuo johto sulakkeelta menee..? Se meni apukuskin jalkatilaan, jossa kaukosäädinyksikön boksin piti olla. Johdon päässä ei ollut mitään, vaan se oli teipattu sähkömiehenteipillä umpeen.
Pieni kertomus tähän väliin, auto kävi eräällä oululaisella autokorjaamolla ajonseurantalaitteen poistossa ennen joulua, jonka jälkeen webastosta hävisi kaukosäätimen toiminta.
Eli summasummarum: autosta poistettiin ajonseurantalaitteen poiston yhteydessä webaston kaukosäädinyksikkö jalkatilasta, jonka takia webaston kaukosäädin ei luonnollisestikkaan ole pelannut. En tiedä itkeäkö vai nauraakko, mutta korjaamolta aika asiantuntevaa toimintaa.

Kaukkari olisi kiva saada toimintaan ja tosiaan boksia minulle ei ole, ja boksin kohtalo on minulle epäselvä. Mutta luulisin autokorjaamon olevan vastuussa tästä härdellistä? On aiheuttanut aika paljon turhaa ajelua ja olen purkanut autoa melko monta kertaa, kun etsin boksia ja webaston sulaketta. Kai tästä voi jotain olla vailla?
Ainakaan tuolle korjaamolle en vie autoani enää.

Pari kuvaa johdosta ja sulakkeen olinpaikasta, jos jonkun joskus tarvitsee tietää!

Kiitos ja anteeksi

-Pekka