RallyBaron  Samppasport

V70 2.4d 2005, Turbo--> ahtopaine yms.

  • 2 Vastauksia
  • 2186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
V70 2.4d 2005, Turbo--> ahtopaine yms.
« : 12.03.2017, 19:05:39 »
Moi!

Olisiko jollain turbosta Volvon omaa osanumeroa? Tuntuu olevan monta numeroa ja uutta haettaessa haluaisivat vanhan osanumeron mutta eihän sitä saa tossa pihamaalla kastelematta itseään.
Kyseessä siis Euro 3- koneella oleva malli Garretin VNT ahdin alipainesäädöllä. Siihen löytyy 3 eri osanumeroa, onkohan niillä eroa?

Alle 1000rpm kiekoilla vilkuttelee moottori tarvitsee huollon tekstiä ja imusarjalle menevät letkut ihan juoksevassa öljyssä. Onhan tuo sinistä pöllytellyt jo tovin, 100tkm oikeastaan.

Ja jos jollain kokemusta GGturbosta ko. mallissa niin kertokaa toki maksaako vaivaa laittaa moinen vai alkuperäistä tilalle.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2017, 18:53:09 kirjoittanut AnteroV70 »
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d 2005, Turbo
« Vastaus #1 : 15.03.2017, 18:54:37 »
Ggturbo tilattu. Ehkä huomenna saa ja vkl asennus. Tarvitseekohan noita kelloja usein näissä säätää vai menneekö ns. Tehdasasetuksilla?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d 2005 ahtopaine yms.
« Vastaus #2 : 28.03.2017, 18:49:47 »
Turbot vaihdettu. vetoja tuli lisää. Vanhassa ei välystä ollenkaan mutta hiukan läpäisi öljyä. Siipien kärjet imupuolelta hiukan pyöristyneet. Tämä ilmeisesti aiheutti sen vihellyksen koska vuotoja ei ollut ja nyt ei vihellä.
Imusarjan puhdistin samaan syssyyn ja se olikin aivan hirveässä kunnossa.

Vika loisti edelleen taulussa ja tarkasti VNT-ohjaus venttiilin (TCV). Se ei aina katkaissut virtausta vaikka syötti sinne 12v. Sen vaihdoin myös.
Nyt on vetoja ihan eri lailla mutta edelleen uupuu vetoja. Ja herjaa ahtopaineanturia (ECM-140A) ja pistin sen sitten tilaukseen.

Vikakoodi tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä kun auto liikkuu ja Torque ilmoittaa että tyhjäkäynnillä (705rpm) olisi 2,3psi ahtoja. Onkoha se normaalia? Maksimi ajossa näyttäisi olleen n.22psi.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

KL-varaosat  Race.fi