Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60R pa-paine ongelma

  • 6 Vastauksia
  • 3357 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jojeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
S60R pa-paine ongelma
« : 02.05.2017, 18:44:27 »
Moro,

Ongelmana volvossa, täyskaasukiihdytyksellä n. 3500-4000 kierroksilla veto häviää kokonaan ja nykii todella rajusti. Silloin kun veto häviää kokonaan niin pa-paineet laskee n. 2-2,5bar. Kun nostaa jalan kaasulta paineet nousee yli 5bar ja alkavat seilaamaan ihan miten sattuu. Muutenkin ajossa voi havaita nykimistä. Välillä sammuilee ja lähtee käyntiin pitkällä startilla. Vikakoodit, P0087 polttoaineen paine - liian matala, P0089 polttoaineen paineensäädin alue/toiminto ongelma. Autoon vaihdettu polttoainepumppu (tankkivaruste kokonaisuudessaan), polttoaineen paineanturi, polttoaine suodatin, pa-pumpun ohjainlaite PEM (käytetty), johdot on mitottu ja ne ovat OK. Polttoainelinjat on myös puhallettu läpi paineilmalla eikä mitään vaikutusta. Välillä saattaa olla että 10km toimii ihan oikein mutta alkaa taas vikomaan.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60R pa-paine ongelma
« Vastaus #1 : 03.05.2017, 08:35:58 »
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?158212-Fuel-woes!-Stuttering-at-highway-speed-eventual-stalling-P0087-P0089-and-P0090-codes | Tuolta ainakin luettavaa, ilmeisesti näihin R-malleihin on jenkkilässä tullut takaisinkutsu koskien tuota "tankkilaitetta", menikö sun tapauksessa sinne volvon tankkilaite, vai joku tarvike?
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Jojeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60R pa-paine ongelma
« Vastaus #2 : 03.05.2017, 10:33:16 »
Ihan alkuperäisvaraosa volvon tankkilaite. Lisäyksenä vielä, että auto on jenkkituonti ja bsr softalla (Liekkö mitään merkitystä)
« Viimeksi muokattu: 03.05.2017, 11:19:56 kirjoittanut Jojeli »

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: S60R pa-paine ongelma
« Vastaus #3 : 04.05.2017, 22:40:43 »
Painemittari jakotukkiin, ajamaan tienpäälle ja parametreista vertaa näyttääkö ecm samaa painearvoa kun fyusinen mittari ja mikä tärkeintä niin pumpulta pyydetty tuoton tarkastus ja ilmamassa jos ja kun paine alkaa laskemaan

Poissa Jojeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60R pa-paine ongelma
« Vastaus #4 : 07.05.2017, 22:53:33 »
Tässä viikonloppuna vähä testailin, ilmamassa näyttää täyskaasulla siinä 3500 kierroksen kohdalla kun alkaa röpeltämään n. 130-140 g/s. Bensapainetta ei päässyt vielä testaamaan ku mittari oliki täys susi.

Poissa Jojeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60R pa-paine ongelma
« Vastaus #5 : 09.05.2017, 20:56:51 »
Sain testattua ehjällä mittarilla, obd kautta luettu paine on sama mitä suutinkiskon päästä mitattu. Mitä tuolla  "pumpulta pyydetty tuoton tarkastus" tarkoitat?

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: S60R pa-paine ongelma
« Vastaus #6 : 11.05.2017, 22:21:04 »
Se pa pumppu on ns. tarveohjattu eli parametreistä näet että pyydetäänkö pumpulta tuottoa minkä verran... eli jos pyyntö on kiihdyttäessä esim.90% ja jakotukista mitattu paine jää alhaiseksi niin siitä voi päätellä että pumppu ei silloin fyysisesti pysty tekemään tarpeeksi suurta tuottoa mitä pyydetään. Jos kiihdytyksessä pyyntö ei nouse yli 60% on silloin vikaa pumpun ohjaukseen liittyvissä parametreissa.

 

Kulkukoira  Proturbo