Kyllä nuo kartiojouset on käytössä ainakin öljyruisku 6syl koneissa 98VM.eteenpäin.
Tuolla 6 tai 7 mm venalla ei kyllä ole merkitystä, jos pysytään kierrosluvussa jotenkin järkevissä.
Tietenkin jos tehdään moottori, joka pyörii 10000 niin asia on eri mutta omissa moottoreissa jotka on pyörinyt 8000 ei ole ongelmia ollut.
Kannen virtaukseen joo voi aivan marginaalisesti vaikuttaa mutta esim. turha kanavan kasvattaminen muutenkaan ei tuo älytöntä hyötyä tinakoneissa, kun vaatii sitten jo suhteellisen suuria nostavan nokan että hyöty saadaan ja kun asennetaan nokka jossa on rajusti nostoa muuttuu nokat astetta rajumpaan suuntaan muutenkin ja 99,9 % tapauksissa turbo on liian pieni hyödyntämään rajun nokka-akselin. Jotenka saadaan yhtälö joka toimii mutta ei tuota niin laajaa käyttöaluetta kuin on mahdollista saada. Kokemusta on.
Voisi luulla että asennetaan raju nokka ja tehoa tulee älyttömästi. Joo kyllä tehoa tulee mutta yleensä pakopaine tappaa hyvin muuten laukkaavan moottorin. Sitten asennetaan iso pakoropelli ja iso pakopesä jolla korjataan liian rajun nokka-akselin aiheuttamaa pakopaine ongelmaa niin lopulta on olemassa moottori, joka herää huonosti mutta tuottaa jotenkin tehoa. Lopulta turbon kompura tuuttaa tyhjää kun ei tuotto riitä.