Tämä menee vaan hämmentävämmäksi

Viikonlopun ankaran googlettelun seurauksena löytyy vain ristiriitaista tietoa. Jossain sanotaan, että tcv (turbo control valve) ja bcs (boost control solenoid) ovat käytännössä sama asia ja keskenään vaihtokelpoiset, ja jossain väitetään että ne on periaatteeltaan erilaiset eikä käy ristiin.
Luin jostain (ehkä matthewsvolvosite?), että bcs olisi ns. "säätyvä" venttiili ja tcv olisi on/off tyyppinen ratkaisu ja juurikin tämän takia niitä ei passaisi sekoittaa keskenään? Toisaalta toisessa ketjussa vanha sylinterin muotoinen bcs oli 850:ssä korvattu sujuvasti tcv:llä ilman ongelmia... ota näistä nyt sitten selvää.
Aiemmin annoin itseni tosiaan ymmärtää, että bcs -> tcv vaihdos meni käsi kädessä ETM:ään siirryttäessä, ehkä 98-99 aikoihin. Toisinsanoen näissä missä on vielä kaasuläppä vaijerilla ja map-anturi puuttuu, olisi vielä perinteinen bcs.
Taidan tänään kilauttaa marmoritiskille ja kysellä sieltä, mitä osaa ne tuohon tyrkyttäisi. Kyllä tällaiset välimallit on aina helmiä tunkattavia
