Tässä yksi kokemus oman auton kanssa, ei universaalinen fakta. 210hv > 235-245 ja 320Nm > 380 ei hirveästi tunnu automaatissa. Käytös saattaa muuttua herkemmin kaasuun reagoivaksi jos sellaisesta tykkää, mutta kaasu pohjassa ero ei kovin kummoinen ole.
Automaatin kanssa pitää kaikki muutkin osat olla varmasti kunnossa, lähinnä siis kaikki mikä ohjaa vaihteistoa ja moottoria, tietysti laatikon mekaniikkakin, mutta kyllä se ehjänä kestää nämä tehot. Tämäkin oma kokemus mutta vakiona kaikki toimii hyvin, mutta ohjelmoituna vaihteisto vaihtoi liian terävästi koko ajan, ikään kuin olisi joissain sporttimoodissa(mitä näissä ei ole).
Kuultua, mutua, luettua: Jos ohjelmoitu auto joudutaan pajalla palauttamaan tehdassoftaan, menetät ohjelman, ellet hanki itse kapulalla ohjelmoitavaa. Jos joku moottorinohjauksen osa alkaa prakaamaan, oireilee softattu aiemmin ja syypää voi olla vaikeampi selvittää jos ei esim. jätä vielä vikakoodia.
Summa summarum, nämä on melkein itse koettava. Niin paljon positiivisiakin kokemuksia softauksesta on, että kannattaa ehkä kokeilla? Tosin jos pitää valita softauksen sijasta muu huolto, tai vaikka myllytys ja pinnoitus niin jälkimäiseen menisi. Softaus laskee pääsääntöisesti auton jälleenmyyntiarvoa kuten mikä tahansa muukin tuunaus, ellei kohdalle osu marginaaliostaja joka tätä arvostaisi (oletusarvoisesti on saanut myös kenkää, ja tehdasvakio on tehdasvakio).
Omani siis palautin vakioksi, paljon mukavampi näin.