MS1 ja MS2 on Mode Selector Signal eli käytännössä kertoo automaatin ohjauslaitteelle missä asennossa Economy/Sport/Winter kytkin on.
Hirveen hankala sitä on tältä istumalta sanoa että onko vika liitoksissa vai solenoidissa. Toisen voi tarkistaa ilmaseksi ja suht nopeesti, toinen vaatii enemmän purkamista ja todennäköisesti uutta osaa. Autoa purkamaan vaan niin kyllä se vika sieltä selviää.
Kiitoksia vastauksesta.
Katselin transaxle connector terminaalista nuo 21 ja 22 pinnien ohmit. 21 taisi olla 13 ohmia ja 22 näytti 0 ohmia.
DTC 221/P0755: SHORT TO GROUND IN NO. 2 SHIFT SOL CIRCUIT
1) Turn ignition on. Set gearshift lever to “P” position. Check solenoid function by using test mode No. 4 or Volvo scan tool. See TEST MODE NO. 4. If solenoid operates, check wiring for an intermittent short circuit. If solenoid does not operate, go to next step.
2) Turn ignition off. Remove air cleaner housing to access transaxle connector. Disconnect transaxle connector. Connect ohmmeter between transaxle connector terminal No. 22 (Violet wire) and ground. If ohmmeter does not read 10-15 ohms, go to next step. If ohmmeter reads 10-15 ohms, check for short circuit to ground in Violet wire.
3) Access and disconnect shift solenoid No. 2. Connect ohmmeter between pin on solenoid and ground. If ohmmeter reads about
10-15 ohms, check for short circuit to ground in Violet wire. If ohmmeter does not read about 10-15 ohms, replace solenoid.
Elikkäs kyllä seuraava homma taitaa olla tuon solenoidin vaihto.