Kulkukoira  Proturbo

960; Etupään kumahtelu ja rakenne sekä eturenkaan "vollotus"

  • 29 Vastauksia
  • 4210 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
-12 vuosmallin 205/55 Gislavedit.

Jotenkin tuntuu että vollotus ei vähene  vaikka uudemmalla asfaltilla ajaisi. Mielessä oon aatellut voisiko joku resonoida metalli metallia vasten, aiheuttaen tietyillä kierroksilla 80kmh nopeudessa kovempaa jyrinää, kierrosten noustessa ja ajaessa 100kmh resonointi vähenee kun kovemmat kierrokset myllyssä? Oiskoha mahollista?

 Tälläinen ollut mielessä ku vollotus ei ole juurikaan kovempi huonompi kuntoisella pikitiellä.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vaihda eturenkaat ristiin, niin tilanne selkiää.

s73

  • Vieras
-12 vuosmallin 205/55 Gislavedit.

Jotenkin tuntuu että vollotus ei vähene  vaikka uudemmalla asfaltilla ajaisi. Mielessä oon aatellut voisiko joku resonoida metalli metallia vasten, aiheuttaen tietyillä kierroksilla 80kmh nopeudessa kovempaa jyrinää, kierrosten noustessa ja ajaessa 100kmh resonointi vähenee kun kovemmat kierrokset myllyssä? Oiskoha mahollista?

 Tälläinen ollut mielessä ku vollotus ei ole juurikaan kovempi huonompi kuntoisella pikitiellä.

Paljonko pintaa  on jäljellä?
Sekin vaikuttaa.  ::)

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Oisko noin 6-7mm

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vaihda ehdottomasti puolelta toiselle. Selvitä vollottaako laakeri.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Noniin, nyt vasta sain vaihdettua.
Vaihdoin siis eturenkaat puolilta toisille.

Ihan sama "vollotus" jatkuu, ei ollut vaikutusta renkaiden vaihdolla päikseen.

Voisiko pyöränlaakerista johtua?

Huomasin myös että sen verran mitä tyhjällä maantiellä pystyi nyt koittamaan noin 60-70kmh nopeudessa, pientä ratin kääntelyä, vollotus hieman muuttui ääneltään.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017, 19:19:04 kirjoittanut Kakkos_nelonen »

Slerbahuuli

  • Vieras
-Tunkkaa keula ylös
- Ota sormin kiinni etujousesta
- Pyöräytä rengas pyörimään (vauhdikkaasti)
- Väriseekö jousi? (tuntuuko tärinää/värinää)

Jos ei, laakeri ehjä. Jos kyllä, laakeri finaalissa.


En tiedä, tuleeko myöhässä, mutta.
Jos vielä kumahtelee, niin avaa konepelti, ota lukkopellistä tms. paikasta mistä voit vetää, kiinni ja nosta/paina voimakkaasti (koeta saada keula hyppimään). Tällöin voi kuulua se kumahtelu, jos yläpää on entinen.

Toinen vaihtoehto on nojata käsillä lokasuojiin (konepelti auki) ja nojailla nopeasti puolelta toiselle (koettaa saada keula "hytkymään" sivusuunnassa). Tällöin voi kumahtelu/kolahtelu myös kuulua.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142



En tiedä, tuleeko myöhässä, mutta.
Jos vielä kumahtelee, niin avaa konepelti, ota lukkopellistä tms. paikasta mistä voit vetää, kiinni ja nosta/paina voimakkaasti (koeta saada keula hyppimään). Tällöin voi kuulua se kumahtelu, jos yläpää on entinen.

Toinen vaihtoehto on nojata käsillä lokasuojiin (konepelti auki) ja nojailla nopeasti puolelta toiselle (koettaa saada keula "hytkymään" sivusuunnassa). Tällöin voi kumahtelu/kolahtelu myös kuulua.

Tosiaan muutamia viestejä taaksepäin selviteltiin tätä kumahtelua, ja välys löytyi, vänkärin puolen jousen yläpää. Testasin konepelti auki ja hytkyttää keulaa edestakas nii kumahtelee jousen yläpää.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Osaako joku sanoa, minkälaiset pumput kuuluu konepeltiin? En saa omassani konepeltiä pystyyn koska pumput rajottaa nousemista. Pumput ovat konepellin keskiosasta siihen lokarin keskiosaan. Ovatko pumput vääränmalliset??

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Oletko tehnyt ohjeen mukaan?

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
En nyt ihan varmaksi sano, mutta muistelisin että pumpuissa ei ole tuollaisia klipsuja joista päästäisi nousemaan pystyyn. Taitaa olla vääränmalliset.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Alunperin pumput eivät ole kiinni suoraan konepellissä, vaan niillä on muoviset kotelot. Kuvan klipsu on kiinni kotelossa. Tarvikepumppuja laittaessa kotelo tuntuu yleensä menevän roskiin vanhan pumpun mukana. Tarvikkeet mahtuvat kotelon sisään ja niitä voisi käyttää samaan alkuperäiseen tyyliin. Sillä erolla, että alkuperäisen yläpäässä on olake, joka estää pumppua tulemasta ulos kotelosta jos peltiä meinaa kääntää liikaa taaksepäin.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2017, 13:51:49 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Tarkastelin konepellin pumppuja, ovat tosiaan sellaista mallia että kiinnittyvät vain päistään niihin kiinnikkeisiin, pumpussa ei mitään klipsua/koteloa, vaan ihan perinteinen pumppu ilman mitään muuta.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Noniin,

Kiitokset hyvistä neuvoista Slerbahuulelle!

"Vollotuksen" syy löytyi, apukuskin puolen pyöränlaakeri aivan loppu. Ero oli kuin yöllä ja päivällä eturenkaiden välillä.

Kiitokset kaikille aihetta pohtineille!! :) :)

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Ei mikään ihme jos ylimääräistä ääntä kuului :D






 

Futurez  Kulkukoira