Samppasport  Futurez

Drive polttoainekulutus ja ujeltava ääni matalilla kierroksilla

• 4 Vastauksia
  • 1413 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lapinmies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Autona V70, VM.11, Drive ja manuaali. Auto on nyt menny 170 000km ja hiukkassuodatin vaihdettu 155 000km kohdalla.

Olen miettinyt polttoainekulutusta, eli viime tankkauksen keskiarvo ajotietokoneen mukaan 5.1l ja todellinen 5.6l. Suurin osa matka-ajoa kohtuullisen reilulla kaasulla. Kuulostaako teidän mielestä kulutus normaalilta? Tietty jos ajelee 100km/h, niin kulutuslukema tippuu selvästi. Tietty tämä on vain yksi reilun 1000km ajo, mutta lukemat pyörineet aikasemminkin tuossa.

Toisena kyssärinä olis, kun autoon on tullut ujeltava ääni matalilla kierroksilla, eli esim. liikkeelle lähdössä. Se kuuluu jonnekki 1500 kierroksille asti, eli voi kuulua myös esim. kolmosvaihteella kaupunkiajossa. Ei ole mikään hihna. Ääni on samankaltainen, mutta ei niin voimakas. Ja kyse ei ole myöskään kytkimen ulahduksesta, mikä on tyypillistä tälle autolle. Onko arvauksia?

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Kulutus on aivan normaali. Itsellä tietokone näyttää 5,2 ja todellinen mitattu 140 tkm matkalta on 5,7 l/100km. Nätisti ajellen pitkää matkaa 80 km/h voi päästä karvan alle vitosen tankillisiin, mutta tehtaan ilmoittamiin lukemiin ei normiajossa pääse. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Api5000

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Lues ketjuja vähän taaksepäin, mm. Oma aloitukseni aiheesta. Tuo ulahdus kuuluu todennäköisesti EGR:stä.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Poissa Lapinmies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia vastauksista!

Luin ketjun ja mulla samankaltainen ääni tyhjäkäynnillä, kuin linkkaamassasi youtube-videossa.

Eli voinko seurata tilannetta vai pitäisikö EGR vaihtaa heti? Itse otit "pois pelistä", eli tarkoitat? Onko heittää kustannusarviota?

Poissa Api5000

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Itselläni meni aika kauan selvitellä sitä puluparven ääntä, ja mitään tiedettyä vahinkoa ei sinä aikana ainakaan päässyt syntymään.

Pois pelistä, eli ohjelmallisesti EGR on nyt pakotettuna kiinni. Ja yleinen mielipide tälle koneelle varsinkin on sen ohjelmoiminen pois ennenkuin alkaisi sitä vaihtamaan. Kustannukset ovat molemmissa n.400€. laitetaan siihen vielä +-100€.

Auto myös katsastettiin ohjelmoinnin jälkeen ja k-arvo oli 0.2

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

KL-varaosat  Race.fi