Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse

  • 6 Vastauksia
  • 1367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lexlex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« : 01.08.2017, 12:09:59 »
Onkos kukaan vaihtanut itse ilman nosturia? Tarkoitus olisi nyt aloittaa joten kaikki vinkit olis tervetulleita. Ihan ei vielä ole edes tiedossa mitä kaikkea se vaatii mutta eiköhän homma selkiä pikkuhiljaa  ::)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5562
  • Volvo V70
Vs: V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« Vastaus #1 : 01.08.2017, 13:03:04 »
Pystyy vaihtamaan ilman nosturiakin, mutta apurunko pitää tiputtaa joko kannatukseen tai kokonaan pois edestä, jotta lootan saa pois..
Siis moottori pitää saada kannatukseen, kun lootan nyppää pois.

Tuossa vielä juttua aiheen tiimoilta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.0
« Viimeksi muokattu: 01.08.2017, 14:32:49 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« Vastaus #2 : 01.08.2017, 15:40:29 »
Jos tieto taito sitä että ei tiedäkkään mitä vaatii, niin veisin itse pajalle  :)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5562
  • Volvo V70
Vs: V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« Vastaus #3 : 01.08.2017, 16:32:45 »
Jos tieto taito sitä että ei tiedäkkään mitä vaatii, niin veisin itse pajalle  :)

Pitää hyvin paikkansa  ;) ;)
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Lexlex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« Vastaus #4 : 01.08.2017, 18:18:12 »
Eikai sitä tekemättä koskaan opikaan, paria tonnia en rupea maksamaan vanhan auton rempasta :-[ Syteen tai saveen niin sain purettua jo tänään hyvin pitkälle, apurunkoa koitin laskea kuskin puolelta niin ensimmäisenä ottaa kiinni ratin akseli. Se lienee irroitettava? Löysäsin kyllä ohjausvaihteen 5 pulttia mutta ei näköjään riitä, jostakin se on kiinni moottorissa kun laskee mukana.

Eli riittääkö se että apukuskin puolelta apurungon pultit löysälle ja kuskin puolelta laskee tunkilla tarvittavan määrän vai pitääkö irroittaa kokonaan? Eli saako apurungon päällä liu,utettua laatikon pois?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5562
  • Volvo V70
Vs: V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« Vastaus #5 : 01.08.2017, 19:12:02 »
Eikai sitä tekemättä koskaan opikaan, paria tonnia en rupea maksamaan vanhan auton rempasta :-[ Syteen tai saveen niin sain purettua jo tänään hyvin pitkälle, apurunkoa koitin laskea kuskin puolelta niin ensimmäisenä ottaa kiinni ratin akseli. Se lienee irroitettava? Löysäsin kyllä ohjausvaihteen 5 pulttia mutta ei näköjään riitä, jostakin se on kiinni moottorissa kun laskee mukana.

Eli riittääkö se että apukuskin puolelta apurungon pultit löysälle ja kuskin puolelta laskee tunkilla tarvittavan määrän vai pitääkö irroittaa kokonaan? Eli saako apurungon päällä liu,utettua laatikon pois?

Olikohan akselin nivel irroitettava ennen rungon laskemista..
(Ohjauslukko päälle, niin ratti ei pyörähdä ja sekoita spiraalia.)
Apukuskin puolelta pultit löysälle, niin loota mahtuu tulemaan pois.

Tuossa vielä topic, missä juttua ja tarpeellisia osia:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=78574.0
« Viimeksi muokattu: 01.08.2017, 19:15:22 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Lexlex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kaksoismassapyörän vaihtaminen itse
« Vastaus #6 : 01.08.2017, 20:22:23 »
Nivel irroitettu, nyt näyttäisi laskevan vapaasti. Erittäin hyvä huomio tuo spiraali, olisin varmasti sen pyöritelly rikki! Homma jatkuu huomenna...

 

Proturbo  Autodiagnoosi