Tervehdys näin uutena kirjoittelijana kaikille.
Tilanne olisi seuraavanlainen: ostin muutama viikko aikaa V50 2.0d:n käyntivikaisena. Kylämänä ei käynyt tyhjäkäyntiä lainkaan ja lämpimänäkin ontuen. Yleistesterillä tutkiessa tuli todettua että tyhjäkäynnillä fuel rail paineet seikkaili 200bar ja 900bar välillä. Ecu siis antoi käskyn koneen ryytyessä lisätä painetta jonka seurauksena hyppäsi tuonne 900bar tietämille mistä alkoihin tasainen lasku kohti 200bar painetta jossa ecu taas huomasi että pitää lisätä paineita.
Lopulta kone meni vikatilaan ja viaksi tuli pumpun säätösolenoidin, jonka jälkeen käyntiääni oli kuin 60-luvun traktorissa ja paineet tasaiset 1200bar. Tässä kohtaa kone kävi ihan tasaisesti ilman ryytymisiä, josta päättelin ettei vika ainakaan pumpussa voi olla.
Purkaamolta tuli haettua uusi säätösolenoidi ja laitettua kiinni, mutta tämän jälkeen ei ole kone sitten inahtanutkaan. Putket ilmattu joka suunnasta ja viimeisimpänä suutinten korkeapainepuolen liitoksesta. Em. ilmausta tehdessäni huomasin että vaikka konettä pyörittää maksimi ajan kerrallaan (taitaa olla 30sek.) niin diisseliä tulee kuppiin minkä laitoin putken alle hyvin pieni määrä. Tuntuu ainakin paljon pienemmältä kun mitä autoa aluksi diagnosoidessani muistan nähneeni. Lisäksi kun putki on täysin auki fuel rail paineanturi antaa pientä eloa itsestään, mutta kun putket pistää kiinni ja konetta pyörittää paineet pysyvät visusti nollassa.
Onko näissä jotenkin ajonestoon liitetty kyseinen anturi, että pitää mennä koodaamaan uusi solenoidi vai mikäköhän tässä voisi mättää? Alkaa omat ideat olla hiljalleen käytetty