Etsin kuvallista ohjetta levyjarrujen herkistelystä kun piti itse tehdä se ennakoivana huoltona. Päädyin sitten itse yrittämään ohjeen tekemistä, menetelmät ei välttämättä ole oikeat mutta tämä on hyvä paikka korjata niitä.
Aluksi laitettiin V70 D5 vm. 2003 pukeille(tein myös jarrulevyjen vaihdon tässä yhteydessä mutta siitähän on jo hyviä ohjeita)

Jarrusatula irti kannakkeestaan, ensin ruuvimeisselillä satulan jousi irti varovasti kun uudelleenkäytin sen. Takaa muovisuojat pois liukutappien edestä ja harvinaisehkolla 7mm kuusiokoloavaimella(ei löytynyt rautakaupasta mutta Hong Kongissa oli) liukutapit auki.
Satula nostetaan varovaisesti nippusiteiden varaan roikkumaan

Muut tippuvat jarrupalat ym. osat otetaan talteen ja muistetaan mistä ne tulee.
Kaikki, varsinkin liukupinnat, rapsutetaan teräsharjalla(+höyrypesurilla, rätillä) puhtaaksi liasta ja ruosteesta ja roskista. Liukutapit ja satulan liukupinnat rasvasin CRC jarruvaseliinilla ohuesti.
Putsasin myös jarrusylinteristä suojakumeineen kurkistavan männän, erityisesti suojakumin sisäpuolen hellävaraisesti ja laitoin sinnekin jarruvaseliinia.
Sitten pikapuristimella laitoin sopivan, vähän yli aukon puolivälin kokoisen puupalikan vastustamaan mäntää satulan sisään ja pumppasin varovasti jarrulla mäntää sitä päin kunnes kuulin kopsahduksen

Puupalikka ei sinäänsä ollut paras mahdollinen, piti olla tarkkana ettei siitä mene tikkuja suojakumin sisään.

Aina kun mäntä oli ulkona putsailin ja rasvailin sen ja suojakumin väliä. Kun oli varmasti puhdasta, pienemmällä puupalikalla mäntää vasten ja 180kg voiman omaavalla Magnum-pikapuristimella puristin männään melkein kokonaan sisään. En kuitenkaan niin paljoa että suojakumi olisi joutunut ahdinkoon ja repeillyt.

Jarrunestesäiliön korkkia pidin auki ja joudin ottamaan sieltä käsipumpulla vähän nestettä pois ettei tulvinut mäntää sisään työntäessä. Alfamerin kirja tosiaan varoitti että jarruletku pitäisi tukkia ja ilmausnippa avata tässä vaiheessa vanhan nesteen epäpuhtauksien takia, sitä en kuitenkaan jaksanut tehdä, vaihdoin nesteitä myöhemmin.
Pumppasin kutakin mäntää 5-8 kertaa edestakaisin ja sitten kaiken putsattuani laitoin jarrut takaisin kasaan. Jarrutuntuma oli alussa heikko mutta parani poljinta kunnolla pohjaan painellessa ja puolikevyesti jarrutellessa päivässä kun palat asettuivat kunnolla.