Elekma  Autoracing

Xc90 ruosteherkkyys

• 4 Vastauksia
  • 2422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mh82

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Xc90 ruosteherkkyys
« : 11.04.2018, 00:21:41 »
Olisiko kellään tietoa, onko xc90 Volvossa kori ja alusta sinkitty? Kuullut ja lukenut juttua, että ainakin pohja näyttää ruosteherkältä?

Eräs Volvo -asentaja ainakin sanoi, että Etelä-Ruotsista tuodut autot on päältä siistejä, mutta pohjasta melkein katki ruostunut ja foorumillakin ollut juttua näiden ruostumisesta.

Poissa Lankku

• 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Xc90 ruosteherkkyys
« Vastaus #1 : 11.04.2018, 11:20:12 »
Saman verran vaikuttavat ruostuvan kuin V70/S80/60. Käyttö ja hoito tekee sitten autokohtaiset erot.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #2 : 14.04.2018, 20:33:23 »
Olisiko kellään tietoa, onko xc90 Volvossa kori ja alusta sinkitty? Kuullut ja lukenut juttua, että ainakin pohja näyttää ruosteherkältä?

Eräs Volvo -asentaja ainakin sanoi, että Etelä-Ruotsista tuodut autot on päältä siistejä, mutta pohjasta melkein katki ruostunut ja foorumillakin ollut juttua näiden ruostumisesta.

Minulle oli yllätys miten huono suojaus pohjassa on taka-akseliston takaa, käytännössä olematon. Teetin sen estokäsittelyn heti kun ostin ja onneksi omassa ei nyt ollu pintaruostetta kummempaa ja sitäkin melko vähän. Mielenkiinnosta olen sitten kurkkinut kaupanpihassa muitten alle, ja ihan hirveännäköisiä olen kyllä pari bongannut. Kandee olla tarkka, hyvän kun ostat niin saat huippuauton varsin kohtuulliseen hintaan.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 15.04.2018, 12:44:46 »
Saman verran vaikuttavat ruostuvan kuin V70/S80/60. Käyttö ja hoito tekee sitten autokohtaiset erot.

Yleensä olen oman auton pohjaa käynyt kurkkimassa mm. katsastuksessa. S60 '02 405tkm ja pohjassa on aivan pienellä alueella jotain pintavärjäymää, mutta pellit on kuitenkin aivan sileitä edelleen. En tiedä miten pohjaa voisi hoitaa joten en ole tehnyt mitään. Jos olisi aikoinaan teetättänyt massauksen, se olisi ollut varmaan OK, mutta massan pitäisi oikeasti olla pellissä kiinni kuin täi tervassa, jos väliin pääsisi kosteutta, niin  ???

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #4 : 16.04.2018, 20:19:30 »
Yleensä olen oman auton pohjaa käynyt kurkkimassa mm. katsastuksessa. S60 '02 405tkm ja pohjassa on aivan pienellä alueella jotain pintavärjäymää, mutta pellit on kuitenkin aivan sileitä edelleen. En tiedä miten pohjaa voisi hoitaa joten en ole tehnyt mitään. Jos olisi aikoinaan teetättänyt massauksen, se olisi ollut varmaan OK, mutta massan pitäisi oikeasti olla pellissä kiinni kuin täi tervassa, jos väliin pääsisi kosteutta, niin  ???

Juu se todella on niinkuin vaseliinia ja jotain liimaa se massa. Sitä ennen laitetaan pestylle pinnalle hapettumisen esto myrkky.
-Volvo XC90 Executive -07

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron