Nonni. Korjataan omat virheet.
Alipaineventtiili on kuvassa osa 84. Siitä lähtee T-liittimen kautta 2 letkua kaasuttimeen jotka tuottavat alipainetta venttiilille ja ohjaavat sen aukeamista. (kuvassa letku nro 87 ja T-liitin mistä lähtee letkut 1. ja 2. kurkun puolelle)
Kun sormilla vääntää 2.-kurkun läppä-akselin molemmin puolin, akselin pitää liikkua vähän ja läppä aukeaa noin 0,5 cm. Tarkista ettei akseli ole jumissa.
Jos ei jumissa ja ei silti aukea kaasutettaessa, alipaineventtiili tai letkut tai T-liitin vuotavat.
PS. tuo osa 94 on tyhjäkäynnin (ilmastoinnin) kompensaatiosäädin. Se nostaa tyhjäkäynnin kierroksia kun ilmastointi menee päälle eli yrittää pitää kierrokset samana kun moottoria kuormitetaan tyhjäkäynnillä. Venttiiliä säädetään kiertämällä keskellä olevaa ruuvia. Vastapäivään niin varsi menee sisään ja kierrokset nousevat. (
http://vol240.blogspot.fi/2011/01/solex-cisac-idle-air-compensation.html), myötäpäivään niin kierrokset laskevat.
Tässä Solex Cisac kuva netistä:
http://i90.photobucket.com/albums/k261/ian_hutchinson/carb%20four_zpssf9sdvxe.jpgOikeassa alalaidassa pilkahtaa alipaineventtiili ja siitä tuleva letku + liitin.
Jos oikein muistan niin ykköskurkkku ohjaa tapin kautta kakkoskurkkun venttiiliä johon on kiinnitetty vielä alipaineletku. (Pitää tarkistaa kun pääsen moottorin luokse, räjäytyskuva ei ole ihan intuitiivinen...)
Eli pitäisi aueta myös paikallaan kun kierroksia on tarpeeksi.
Venttiili kuvassa 94.
Kaasutettaessa tuntuva nuhaisuus voi johtua kiihdytyspumpun kalvon tai jousen huonosta kunnosta.
Kuvassa kalvo on osa 78. Jousi ja kalvo tuleevat mukana Kaasutinexpertin korjaussarjassa.
Tässä eestiläisen sivuston räjäytyskuva Solx-cisacista. Löytyy kyllä muualtakin.
http://varuosad.alvadi.ee/en/car/volvo/1002/manufacturer/27/13082697?
ssd=%24HAxLcgANAwpNa3YjBhBQVkd7WwJEY0o%24&bs=%24XyVLAQA%24
Solex-cisac käy oletuksena laihalla. Omassa moottorissa CO arvo on noin 2.