Lambdan voi siirtää, kuitenkin oliko mieluiten väh. 50cm sekundääriputkien yhtymäkohdasta (turbossa on tosin heti ahtimen jälkeen ja hyvinpä nekin toimivat...). Pienikin vuoto ennen lambda-anturia vaikuttaa moottorin toimintaan melkeinpä kaikissa tilanteissa.
Minulla kans pomppii viisari, vikaa ei löytynyt (vielä). Tosin, B230FB ei ole minulla ikinä käynyt semmoista vinokonemaista hyrinää/pörinää, vaan aina on enempi/vähempi käynyt tyhjää hiukan röpöttäen.
Tyhjäkäynnin säätö:
- Tarkasta (kone sammuksissa), että kaasurullaa aavistuksen avaamalla kuuluu kaasuläppäanturilta "naks" (TK-kärjet naksahtaa, näiden pitää olla "kiinni" kaasun ollessa ylhäällä)
- Tuki tyhjäkäyntisolenoidin (imusarjan alla, tulee letku imuletkusta ja menee letku imusarjaan) letku (esim. purista tukkoon vaikka lukkopihdeillä)
- Säädä tyhjäkäynti, ohjearvo TK-solenoidi "tukittuna" on 500rpm. Solenoidin kanssa pitäisi käydä semmoista 800-850.