Millä moottorin kuormitusasteella, ahtopaineella, moottorin lämpötilalla, imuilman lämpötilalla ennakon pitäisi olla 7,48 astetta? Siis kierrosluvun lisäksi?
Moottorinohjain säätää ruiskutusennakkoa siten, että se on ajotilanteessa oikein, vaikka hihnapyörillä tehty perussäätö olisi monta astetta pielessä, sikäli kuin säätövaraa riittää. Jos nyt jossakin tietyssä tilanteessa livedatasi näyttää 7 astetta ja käännät pumpunhihnan säätöpyörästä kolme astetta ennakkoa sivuun ja mittaat livedatan samassa ajotilanteessa, kuin aiemminkin, ennakkopa on täsmälleen sama 7 astetta, jos sähköinen säätö ei mennyt aivan säätövaran reunaan asti.
Ennakon pitää olla korotetulla tyhjäkäynnillä (1200 rpm) -0,2 ... -1,3 astetta (eli 0,2 ... 1,3 astetta yläkuolokohdan jälkeen) polttoaineen lämpötilassa 50 astetta ja moottori käyntilämpimänä ja mitattuna sähköinen ennakonsäätö myöhäiseen laitaan ohjattuna.