KL-varaosat  Race.fi

S80 D5 -02 kaasu/öljyvuoto moottorin päältä

• 4 Vastauksia
  • 2780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa olento

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Hei,

välillä autoon tulee sisälle palaneen öljyn tuoksua varsinkin auton seisoessa, ja nyt huomasin sen moottorin muovisuojan pois ottamisen jälkeen, että moottorin päällä olevasta L:n muotoisen letkun päästä suhisee jotain kaasua/höyryä moottorin käynnissä ollessa. Lisäksi ilmeisesti pitkän ajan kuluessa öljyä on valunut moottorin taakse tuosta letkun päästä.

Riittääkö tuon letkunkiristimen kiristäminen, vai pitäisikö olla huolissaan jostain liiallisesta paineongelmasta tms.?

Kuva päältä:

Ja moottorin takaa:

Poissa TOW

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -02 kaasu/öljyvuoto moottorin päältä
« Vastaus #1 : 10.05.2018, 22:45:33 »
Mitään en tiedä, mutta siksi on hyvä kommentoida.

Huohotin?
Volvo V70 Bi-fuel -06

Poissa RATSUNI

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 11.05.2018, 08:41:43 »
Kokeile pestä tuo moottori tuolta takaa liottimella ja painepesurilla.
Hyvä liuotin on esim. Motonetista saatava Motox liuotinpesu. Tuota raakana viileään moottoriin tuolle alueelle jos et koko moottoria halua pestä ja painepesurilla huuhtelu.
Näin näet jos tuolta vuotaa lisää, voit myös kiristää tuota klemmaria vaikka nyt heti

Poissa vikki

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 11.05.2018, 11:39:00 »
Vahva veikkaus että on huohotin tukossa. Mittatikun yösvetäminen käynnissä antaa vinkkiä, eli onko ylipainetta vai imua. Kova ylipaine korkkaa pahimmassa tapauksessa stefat ulos kampiakselilta.

Poissa TOW

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 11.05.2018, 15:33:15 »
Itse olen täysi poropeukalo autojen kanssa enkä edes tunnista noita kuvissa näkyviä osia, mutta huohotin tuli minulle mieleen tosiaan ensiksi.

Mainitsemasi kaasu/suhina voisi olla huohottimelta imusarjaan palavaa kaasua ja tosiaan ympäriinsä roiskunut öljy voisi olla tukkeutuneen huohottimen paineennousun roiskimaa tiivisteiden välistä.
Volvo V70 Bi-fuel -06

Elekma  Autoracing