Samppasport  Futurez

Volge 240 käynti

  • 4 Vastauksia
  • 1425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vodkalaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • comme des volvo down.
Volge 240 käynti
« : 17.12.2017, 01:49:37 »
Morjentes!

Elikkäs tuossa juuri tuli talouteen uusi "vm. -87" Volvo 240, 2L kaasarilla (B200K) ja ilmeni seuraavanlainen käynti/ sytytys onkelma.

Kun kylmällä/ hetkellisesti seisoneella koneella lähteepi ajelemaan niin ensimmäisellä abouttia kilometrillä auton kone/ sytytys ilmeisesti rykii tai pätkinee sytytystä kuuluen kuin tulpanjohto rätkäsisi tai napsahtasi joka pätkäsyllä/ rykäsyllä, kunnes konetta on vähän kierrättänyt tai lämmittänyt kone käy miltein normaalisti ja kulkee normaalisti vetäen hyvin.

Myös pätkimisen yhteydessä ilmenee reilua booamista kuten kylmällä käynnistäessä ellei konetta lämmitä noin kymmenkunta minuuttia paikallaan ennen liikkeelle lähtöä.

Sähköihin ja tai osiin en juurikaan vielä ole katsonut kun ei ole vielä kerinnä mutta huomenna olisi tarkoitus ja tuntuisi puolan/hatun vialta tai johtosarjojen.

Ja voiko olla että nämä tämmöiset ylimääräiset apikot sunmuut karvaliitokset mitä sojottelee siellätäällä päämääräisesti valojen ja muitten soittimien entisiä liittimiä vaikuttaa asiaan mitänyt koittanut karsia vaikka näin ei luulisi vaikuttavan.  :idiot2:

Enemipuheitta tarkoituksena nyt olisi kuitenkin uusia koko sähkötys sytytyksestä ja jahka kerkeää niin kesäntullen vaihtaa/uusia kaikki sähköt töötistä, moottoriin, kattovaloon asti johonka muummoassa tarviisi neuvoa mistä ja minkälaista kannattaisi alkaa tilaamaan/ ostamaan noihin syttysähköihin.

Mutta näin ensteks häiritseepi tuota ajamista vaikka kyseessä onkin vain työmatkat.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017, 02:03:11 kirjoittanut Vodkalaine »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5528
  • Volvo V70
Vs: Volge 240 käynti
« Vastaus #1 : 17.12.2017, 09:18:15 »
Sytytyspuolen osat kannattaa vaihtaa ensi alkuun, jos vaihdosta ei ole mitään tietoa.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Vodkalaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • comme des volvo down.
Vs: Volge 240 käynti
« Vastaus #2 : 17.12.2017, 14:23:19 »
Sytytyspuolen osat kannattaa vaihtaa ensi alkuun, jos vaihdosta ei ole mitään tietoa.

Vahvasti veikkaan että sytkäpuoleen ei ole koskettu sitten miesmuistiin eli ei varmaan ikinä muuta kui tulppiin, mutta seuraavaksi kysymykseen tulee mistä kannattaa lähteä ehtimään kun ilmeisesti biltemasta oli loppuunmyytyjä suurinosa.

Poissa Vodkalaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • comme des volvo down.
Vs: Volge 240 käynti
« Vastaus #3 : 17.12.2017, 14:43:39 »
Tällattee ny ensteksi tuli tilattua ja harmi kun motonettiin joutu tukeutumaan tässä mutta seuraavaksi ilmeisesti kaasarin tarkastus.




Onpahan nyt jotain ainaskin.

Poissa Vodkalaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • comme des volvo down.
Vs: Volge 240 käynti
« Vastaus #4 : 23.12.2017, 12:49:49 »
Sytytys tuli nytten vaihdettua ihan täysin kaikki tulpista pyöriään saakka, ilmeisesti oli hyvinpitkälti sytytys jäljessä reilusti ja kun otti ennakkoon niin rupesi käymään mitä piteemmiten paremmin tyhjäkäyntiä ja mitäluultavimminkin pätkiminen ja paukkuminen lakkasi.

Loput ongelmat sitten saattaapi löytyä enään kaasarista ja kaikenmaailman säädöistään.. ties mitä sielläkin ruuvailtu.

Mutta kiitos kuitenkin.

 

KL-varaosat  Race.fi