Elekma  Autoracing

V70 virtalukko rikki

• 8 Vastauksia
  • 3639 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anneli

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 virtalukko rikki
« : 02.01.2018, 19:02:48 »
Poikani purki virtalukon ohjeiden mukaan. Virtalukon sisällä olevan kielekkeen päästä oli pieni pala irti. Toimiiko virtalukko rikkinäisellä kielekkeellä vai pitääkö etsiä uusi kieleke. Mistä niitä saa?
« Viimeksi muokattu: 02.01.2018, 20:27:10 kirjoittanut Chall »

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
Vs: V70 virtalukko rikki
« Vastaus #1 : 02.01.2018, 19:19:03 »
Hei ja tervetuloa foorumille  -H-

Mistä vuosimallista mahtaa olla kysymys ??

Yleensä joutuu uusimaan lukon koska sillä palasella on tietty tehtävä siinä lukossa.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Ossi66

• De Luxe
  • *
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
« Vastaus #2 : 02.01.2018, 19:52:41 »
Kuva kertoisi paljon.
Jos pala on irti haittalevystä ja avain paikoillaan kaikki haitat pysyy lukkopesän sisässä, puuttuva palanen ei haittaa.
Jos joku haitta jää ulos, siitä voi poistaa ylimääräisen hiomalla, jos ei halua investoida uutta lukkopesää.
Tietysti tuo huonontaa murtovarmuutta.
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa Anneli

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 02.01.2018, 20:49:26 »
V70 (2005) dieselautomaatti.Kysymys on millin levystä, josta on murtunut päästä pieni palanen.1x2mm.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2018, 21:17:12 kirjoittanut Chall »

Poissa ATK

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 02.01.2018, 23:11:40 »
V70 (2005) dieselautomaatti.Kysymys on millin levystä, josta on murtunut päästä pieni palanen.1x2mm.
Kuulostaa tyyppivialta. Yksi tuttu porasi reiän siihen kuoreen sopivaan kohtaan niin, että reikään laitettu ruuvi korvaa sen murtuneen palasen. Muistaakseni aiemminkin olen tästä kirjoittanut.

Poissa Ossi66

• De Luxe
  • *
« Vastaus #5 : 03.01.2018, 10:10:51 »
.

Nyt tämä alkoi kovasti kiinnosta, kun itsellä sama vuosimalli.
Miten tuo oireilee ja mitä aiheuttaa?
Onko tuolle jotain huoltoa  tehtävissä ennkkoon, ettei menisi rikki?
Volvo XC70 D5 -11
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa deeviis06

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 04.01.2018, 20:24:39 »
Mulla ei varoitellut yhtään mitenkään illalla jätin auton pihaan ja seur. aamuna avain ei kääntynyt kuin ykkös asentoon ja ei millään konstilla enempää ,siitä kikkailemalla käyntiin ja wetterille virtalukkoon vaihtoon, ja auto oli v70 -05. 2.5t automaatti.

Poissa Ossi66

• De Luxe
  • *
« Vastaus #7 : 05.01.2018, 14:53:46 »
Selasin kaikki v70 II virtalukko keskustelut läpi ja vaikuttaa siltä ettei kukaan ole itse purkanut tuota lukkoa. Onneksi siitä löytyy kuitenkin yksi hyvä video. Pitänee itse jossain vaiheessa avata tuo lukko ja katsoa mikä siellä murtuu.  Korjauksia tekevät firmat ei tietenkään kerro salaisuuksiaan, kun sitten ei pääse enää rahastamaan korjauksella  ;D

Minä en usko että se lukko yhtä haittalevyä kaipaa - edellisessä erimerkkisessä poistin kaikki haittalevyt kun lukko alkoi jumia ja tilasin uuden sisuksen paremmalla aikaa. Sekin oli toisaalta turhaa, velipoika korjasi Saabin jumittavan lukon vain hiomalla kuluneesta lukosta/avaimesta johtuvat haittalevyjen ylijäämät pois.

Tuota ei voi ymmärtää, miksi Volvon lukon purkamisesta on tehty noin vaikeaa - edellisissä autoissa on ollut lukkosylinterin vapauttamiseksi reikä valmiina siellä rungossa. Lukkoa ei kuitenkaan saanut niissä purettua, jos ei ollut avain pesässä virta-asennossa. Yhtä turvallista minusta varkauden kannalta.
Volvo XC70 D5 -11
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa jp_olli

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
« Vastaus #8 : 08.01.2018, 10:01:12 »
Selasin kaikki v70 II virtalukko keskustelut läpi ja vaikuttaa siltä ettei kukaan ole itse purkanut tuota lukkoa. Onneksi siitä löytyy kuitenkin yksi hyvä video. Pitänee itse jossain vaiheessa avata tuo lukko ja katsoa mikä siellä murtuu.  Korjauksia tekevät firmat ei tietenkään kerro salaisuuksiaan, kun sitten ei pääse enää rahastamaan korjauksella  ;D

Minä en usko että se lukko yhtä haittalevyä kaipaa - edellisessä erimerkkisessä poistin kaikki haittalevyt kun lukko alkoi jumia ja tilasin uuden sisuksen paremmalla aikaa. Sekin oli toisaalta turhaa, velipoika korjasi Saabin jumittavan lukon vain hiomalla kuluneesta lukosta/avaimesta johtuvat haittalevyjen ylijäämät pois.

Tuota ei voi ymmärtää, miksi Volvon lukon purkamisesta on tehty noin vaikeaa - edellisissä autoissa on ollut lukkosylinterin vapauttamiseksi reikä valmiina siellä rungossa. Lukkoa ei kuitenkaan saanut niissä purettua, jos ei ollut avain pesässä virta-asennossa. Yhtä turvallista minusta varkauden kannalta.

Tuleehan noita korjattua ja minusta on hienoa, että omatoimisuutta asioiden selvittämiseen löytyy. Kokeilemalla, erehtymällä ja edellämainituista oppimalla pääsee eteenpäin.

Liiketoiminnan idea on elättää itsensä ja mahdollisesti saada jonkin verran voittoakin. Itse opiskellut asiat yleensä jätetään omaksi tai yrityksen sisäiseksi tiedoksi, jotta menetetystä ajasta saisi korvauksen. Opetteluun käytetty aika monissa asioissa ei maksa itseään hetkessä takaisin. Tuskin kovin moni työntekijän asemassa oleva jakelee omastaan niin paljon vapaaehtoisesti pois, ettei itselle jää mitään tai tulonlähde kuihtuu.

Valinnanvapaus ajankäytössä asioiden tutkimiseen on kaikille sama.

Kaikkein mukavin tilanne on se, että voi tuottaa palvelua, josta palvelun ostajakin hyötyy säästämällä rahaa uuden osan hankkimiseen verrattuna. Tuo virtalukko ei ole minkäänlaista rakettitiedettä, joten kokeilemaan vaan ja tsemppiä projektiin.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Kulkukoira  Proturbo