Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 -01 2.4i lambda-ongelma ja kierroksien humppaus - KORJATTU

  • 0 Vastauksia
  • 1239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m_kane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
"uudessa" hankinnassa näyttää olevan pesiytyneenä sitkeä vika.
Alun perin moottorin vikavalo paloi, ja koodiksi näytti lambdan lämmityspiiriä. Tilalle vaihdettiin uusi (denso).
Vähän ajan kuluttua valo syttyi uudelleen, ja nyt vikakoodina 210f, eli ilmaisesti lambdan väärä lukema.
Auto toimi koko ajan ajolleen normaalisti.

Toista vikaa metsästäessä (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=95556.0) irrotettiin akun kenkä muutamaksi tunniksi ja mittaristoa korjattiin.
Tämän operaation jälkeen tyhjäkäyntikierrokset jäivät seilaamaan 1000-2500 välillä. Aikansa seilattuaan asettuu tuohon 900rpm lukemaan, mutta kaasun polkaisun jälkeen taas seilaa. Ei tunnu asettuvan vaikka on ajettu jo yli 150km. Muuten auto kulkee normaalisti, vikavalo palaa edelleen ja ainoa koodi on tuo lambdan 210f.

Liittyyköhän nuo viat nyt jotenkin toisiinsa vai mistä lie kyse? Akun irrotus ilmeisesti aiheutti jonkin kalibrointitiedon häviämisen muistista, mitä nyt ei saa tehtyä..
Pitäisikö tutkia kaasuläppäkoteloa/kaasupolkimen anturia vai mitä? Ideoita?

Edit. Vika löytyi lopulta. Eli oikea lambda tuohon on Denso DOX-1419. Loppuvuodesta 2000 eteenpäin. Lisäksi lämpötila-anturi oli viallinen, antoi noin 30 astetta liian kylmiä lukemia, mikä sotki tyhjäkäynnin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2018, 12:23:25 kirjoittanut m_kane »

 

Futurez  Kulkukoira