Elekma  Autoracing

V50 1.6D -06 Turbo underboost ja DPF regeneration duration vikakoodit

  • 5 Vastauksia
  • 5472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Tuli eilen haettua tämmöinen vehje ja kotimatka meni hyvin, kunnes moottoritien rampilta poistuessa laskin kaasun ja läväytti moottorin vikavalon päälle.

Torque(lite) versiolla katsottuna antoi vikakoodit P0299: Turbo Underboost ja P2458: Diesel Particulate Filter Regeneration Duration.

Ei kuitenkaan tunnu hirveämmin vaikuttavan auton tehoihin ja onnistuin myös nollaamaan koodit. Tänään kuitenkin lävähti vikavalo uudestaan niin päätin viedä yhdelle tutulle, joka Autocomin testerillä sai näiden koodien lisäksi myös ilmamassamittarin alhaisen paineen koodin. ( En tajunnut ottaa koodinumeroa ylös )

Autocom suomensi nuo aiemmin tiedetyt viat: Turbo: Paine alhainen ja P2458 oli "hiukkassuodatin estetty."


Kaveri meinasi että olisi DPF tukossa joka aiheuttaa sen, että ahtopaineet ja ilmamäärän paine jää alhaiseksi.

Uskaltaako noita DPF pönttöjä vielä poistattaa kun kovasti Trafin sedät uhkailevat että jää leima saamatta,  vai vieläkö katsastusasemat ihan normaalisti noita pakokaasuja ottelee?


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Kyllä uskaltaa poistaa noista Euro4 malleista ja tuosta vielä kun suodatin on aivan piilossa.  Kannattaa poistattaa,  loppuu murheet siihen. EGR kannattaa samalla poistaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jonu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
EGR tähän on juuri uusittu niin sillä ei nyt niinkään ole hätä. Regenerointi kävi tänään ilmeisesti päällä kun kävin moottoritiellä ajelemassa eikä ole nyt tuota vikavaloa taas sytytellyt kuin kerran, jolloin herjasi MAF anturista ja turbo underboostista. Oma akateeminen veikkaus on että MAF vetelee viimeisiään mikä myös sitten vaikuttaa turboon kun iskee MAF vikaa päälle, eli taidan lähteä liikkeelle MAF anturin vaihdosta ja tarkastella turbon osaa vasta sen jälkeen tässä asiassa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Tuskin maffissa on vika. Herjasi siis liian pientä ilman määrää?  99% tuon herjan tullessa on vika auki jääneestä EGR:stä,  koska tällöin ilmaa ei kulje riittävästi maffin kautta. Ja EGR kun jää auki niin DPF menee tukkoon hetkessä. Vaikka EGR on uusittu eilen niin tänään se saattaa olla jo rikki. Nuo oireet vaan ovat kovin tutut mitä tässä on noita kymmeniä tullut tehtyä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jonu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Täytyypä tarkistaa tuo EGR sitten, eihän näistä koskaan tiedä..  ;D

Poissa -juhis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Täytyypä tarkistaa tuo EGR sitten, eihän näistä koskaan tiedä..  ;D

Löytyikö tähän vikaan syytä?

Itsellä on 1.6d työn alla, 4 egr vikakoodia kokoajan päällä. Egr vaihdettu ja koodit poistui.

Tällä hetkellä valittaa:
- bcm 1010 moottorin ohjausyksikkö yhteysvika jatkuva
- ecm xxx ahtopaineen säätely, liian alhainen paine.

Ajossa ahdot kokoajan 1.2bar kunnes menee Vikatilaan täyskiihdytyksessä.

Edit: ecm 1010 olikin BCM 1010...


« Viimeksi muokattu: 22.02.2018, 14:49:25 kirjoittanut -juhis- »
EX: Volvo S60 D5(163) 5-man. 2002. Chevy K1500 6,5td 1994 6" lift / 35"MT.
Nyt: Volvo V70 D5(163) 5-man. 2005 Summum.
Xc90 D5 vm-11 rdesing. Chevrolet silverado 2500hd -02

 

Samppasport  Futurez