Vanha aihe mutta tuossa on tämä hankalan pultin avaus ratkaistu edelliseen korimalliin jännitteensäätimen muovikantta taivuttamalla, olis kai se niveljatkovarsilla mennyt muutenkin
https://www.youtube.com/watch?v=5XhrQdyH15YEDIT: täydennän vanhaa mukahyvää neuvoani kokemusperäisellä tiedolla. Tuo videon ohje pätee -99 70-sarjasta alkaen ja toimii myös mun -03 D5:ssä eli p2-volvoissakin ainakin osassa. D5;ssä ei ole massiivinen imusarja tiellä kuten bensamalleissa.
-98 asti johonkin valmistuskuukauteen on samantyylinen laturi kuin Volvo 850:ssa oli. Boschin keksintö jossa varmin osa laturista on muovikannen kiinnitys laturiin, sillä se turhake on kiinni plussapiuhan ja herätepiuhan lisäksi 3 ph1-ruuvilla ja 3 muoviklipsillä. Ruuvit lähtee parhaiten kaupan lyhimmällä ruuvimeisselillä, jos sellaista ei saa kunnolla osumaan niin joku ruuveista voi ehkä tarvita jatkovarrellista työkalua.
Sen jälkeen kansi lähtee irti ja keulaa kohti alaviistoon sain sen otettua autosta poiskin väkivallalla mutta tiukkaa on. Lataussäätimen yläosan ja imusarjan välissä bensakoneellisessa on tasan tuon kannen levyinen väli tai vähemmän ja itse sain murjaistua herätepiuhan liittimen vinoon samalla.
Itse lataussäädin on kiinni 7mm pulteilla joista takimmainen on helppo ja etummaiseen ei mulla mahtunut hylsyn paksuuden puolesta mikään muu kuin seuraava työkalu:

Muovikansi meni helposti lataussäätimen päälle takaisin kun jatkoin yhden muoviklipsin suuntaista viiltoa niin että kannen sivu siitä kohtaa aukeaa. Meikkaan sen sitten piiloon jos ikinä panttipalautan ton laturin. Nyt vaikka liukurenkaassa olikin kulumaa, latausjännite nousi 13,5v -> 14.v säätimen vaihdolla. Hiilten pituus tuplaantui.