Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 M47 vaihteiston tukikumi

  • 5 Vastauksia
  • 2986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa renny

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
740 M47 vaihteiston tukikumi
« : 12.09.2011, 08:22:06 »
Moro! Nyt pitäis tietää onko siellä joku metallilätkä tukikumin ja lootan välissä? Tuli vaihdettua 86-geeällään kartaanin keskilaakeri ja tukikumi ja yhä tärrää. Käytin irti kannatinraudan vaihteiston takapäästä ja putsasin suurimmat kivet ja muut moskat poies. Joku pala näytti kyllä joltain latan pätkältä mutta rankkasin sen kiveksi kun oli murentunut pieneksi.
Täytyy Motonetistä käydä ainakin uus gummi.

8-2015   
Nimike
Vaihdel tukikumi Volvo M47 
Hinta
7.90 €
700 8.87->93 5-vaihteinen M47 (suorakaide, ei D/Turbo/AC)

Tiedä en ennenku katson että passaako tuo kumi kun auto on vm-86
Kuvia pari:
http://kuvablogi.com/blog/20073/41/
Kardaanin tukikumi oli vain hieman kärsinyt 26 vuoden aikana,  ;D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 M47 vaihteiston tukikumi
« Vastaus #1 : 12.09.2011, 09:08:10 »
Kait kardaanin tukikumin jousi oli ehjä/tallessa, vai onko enää seiskassa sellasta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa renny

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 M47 vaihteiston tukikumi
« Vastaus #2 : 12.09.2011, 17:13:22 »
Kait kardaanin tukikumin jousi oli ehjä/tallessa, vai onko enää seiskassa sellasta.
Ei siellä seiskassa sellaista jousta ole. Epäilen vain sitä vaihdelootan tukikumia koska käytin sen v-laatikon takapään tukiraudan veke siitä kun irroitin kardaanin etupään. Lähti muuten ehjänä ja suosiolla tukilaakerin peltiset "pölysuojatkin". Uus laakeri ja gummi meni sujuvasti paikoilleen.
Täytyy ropeloida sitä laatikon tukikumia ja sitten säädellä tukilaakerin paikkaa jos muu ei auta.
Lähinnä kiinnostaa onko siellä jotakin lattaraudan pätkää laatikon tukikumissa? ::)

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 M47 vaihteiston tukikumi
« Vastaus #3 : 14.09.2011, 07:51:51 »
Tukilaakerin asentoa joutuu yleensä aina säätämään ja mustaakseni se on soikeilla reillä kiinni. Syynä tähän on, että se "vajaakardaani" loukkaanttuu kaikista muutoksista  ;). Vaikka säätötöistä ei aina huipputulosta saisikaan, se asettuu yleensä itsestään kun autolla on ajettu 1000 - 2000 km. Joskus saattaa jopa vaatia pystysuuntaista säätöä välilevyillä, jos jousitusta on muutettu.

Poissa renny

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 M47 vaihteiston tukikumi
« Vastaus #4 : 14.09.2011, 18:55:17 »
Kävin lootan uuden tukikumin ( http://kuvablogi.com/blog/20073/41/ ) motonetista. Taisi olla "lahonnut" ja kadonnut pois tuo toinen pultti ja kumiin vulkanoitu latan pala. Pyörittelin sitä haperoa palaa silloin remontin aikaan enkä oikein tiennyt oliko se joku kiven pala vai mikä lie ;D. Varmaan vaikuttaa jo tuo laatikon takapään lasku muutaman millin alaspäin ja aiheuttaa vibraa. Alussa se tärräys :sundaydriver: oli hieman pienempää joten jospa tuon vaihdolla selviäisi. Samaan paikkaan yritin tälläillä sen kardaanin tukilaakerin kannattimen, olihan se siinä melkein kolkytä vuotta ollutkin ;D!

No , huomenna voipi olla jo viisaampi tässä asiassa. Jos ei kaatamalla sada.

Poissa renny

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 M47 vaihteiston tukikumi
« Vastaus #5 : 15.09.2011, 14:02:25 »
Kävin lootan uuden tukikumin ( http://kuvablogi.com/blog/20073/41/ ) motonetista. Taisi olla "lahonnut" ja kadonnut pois tuo toinen pultti ja kumiin vulkanoitu latan pala. Pyörittelin sitä haperoa palaa silloin remontin aikaan enkä oikein tiennyt oliko se joku kiven pala vai mikä lie ;D. Varmaan vaikuttaa jo tuo laatikon takapään lasku muutaman millin alaspäin ja aiheuttaa vibraa. Alussa se tärräys :sundaydriver: oli hieman pienempää joten jospa tuon vaihdolla selviäisi. Samaan paikkaan yritin tälläillä sen kardaanin tukilaakerin kannattimen, olihan se siinä melkein kolkytä vuotta ollutkin ;D!

No , huomenna voipi olla jo viisaampi tässä asiassa. Jos ei kaatamalla sada.

Tärinät loppuivat vaihteiston tukikumin vaihdolla. Kuvista ( http://kuvablogi.com/blog/20073/41/ ) näkyy että gummi on vuosien varrella veltostunut kuten allekirjoittanutkin ;D. Siitä oli vulkanoitu latan pala pultinpätkineen irronut. Ei mikään kumma että tärräski. Loppu hyvin, kaikki hyvin :hello:!

 

KL-varaosat  Race.fi