Samppasport  Futurez

Tyhjäkäynti korkealla vaihtojen välillä ja lambda valo syttyy (T5 850 -95)

  • 5 Vastauksia
  • 2606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Onkohan kuinka normaalia että vaihtamisen välillä kierrokset nousee 500- 800 kierrosta korkeammalle ja pysyvät siellä justiinsa sen verran kauan että isomman vaihteen kytkemisestä tulee operaatio.
Pitäisi aivan ajaa pappaa ja odotella sen muutaman sekunnin. Yleensä ei jaksa vaan nytkäyttää vaan vaihteella kierrokset kohdalleen.
Tyhjäkäynnillä käy siinä 1000 kiekan alla. Pumppausliikkeellä laskee 850 , mutta alkaa nostattaa heti ylemmäs. Kylmänä/kuumana ei eroa.
Tyhjäkäynti moottorin juuri putsasin - ei vaikutusta.
Käynnistyy hyvin ja käy tasaseen.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011, 21:41:02 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Tarkista ettei oo imuvuotoa missään, eteenkin kaasuläppäkotelon läheisyydessä olevat alipaineletkut kannattaa tsekata...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Löytyi sitten kuitenkin irtonainen letku joka tulee imusarjan alta ja menee kumimutkaan juuri ennen turboa ... Kovaa mustaa muovia, halkaisia n. 10mm.  Samaan kohtaan tulee myös sähköä, mikä anturi lie kyseessä ??
No, kiinnittämisen jälkeen antoi kuitata lambda valon sammuksiin ja samalla imusarjan alta joku sähkö sääti jotain ,  (herjahan oli = jatkuva liian laiha/rikas seos)
Tyhjäkäynti laski reilusti ja alkoi röpöttämään.
Kävin vetämässä muutaman adaptiivisen vedon, (lue sikakiihdydyksiä paikallistiellä  :) ) Pihassa kierrokset 850 ja täydellisen tasainen käynti ! JEAH! Kiitos Hurmos!
S80 Executive D5 AWD

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Justiinsa juu, kolmesataa kilsaa oli valo pois sitten moottorijarrutuksessa sytty taas ! Voi pärkkele  näitä volvon vikoja.
Mikäs se siellä imusarjan alla surisee aina kun koodit nollaa ? Saattas olla sieltä päästä joku letku irti ? Sinnehän on tosi vaikea päästä edes katsomaan
Tuli mieleen että jos antaisi mennä sen 10mm letkun koneen alle ja tulppaisi sen turbon imuputken liittymän. Tulisko hyvä ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Se surina on ihan ominaisuus kun koodin nollaa. En tosin tiedä mikä venttiili siellä liikkuu, mut sellasen äänen se vaan päästää.
Onko ne imusarjan päistä löytyvät pienet mustat muovimutkat ehjiä, ne mihin liittyy sellainen valkoinen ohut putki?

Yks konsti on imuovuotojen korjaamiseen minkä omaanikin tein. Eli hain kyliltä metrin pätkän ohutta muoviputkea ja paketillisen lemmareita, ja vaihdoin kaikki ne pienet letkut konehuoneeseen mitä siellä oli. Yhden illan askartelu, eikä vuoda enää varmasti mistään... :)
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Onhan noita letkuja tullu käpisteltyä. Se yksi pitkä imusarjanluota koneen taakse turbolle on vaihtamatta vaikean sijainnin takia.
Se valkoinen pikkuletku on ehjä ja niin myös ne kumimutkat.
S80 Executive D5 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron