Vm 2007 1.8 bensa, 115tkm ajettu moottori alkoi kolisemaan ja tehot hävyksissä. Pikaisella tutkimisella yhden sylinterin tulpasta oli sisuskalut pois eikä kyseisessä sylinterissä enää puristuspaineita.
Oisko ensin mennyt tulppa rikki ja joka rikkonut venttiilin vai toisinpäin. Vai oisko imusarjasta päässyt jotain irto-osaa palotilaan, en tiedä. Auki tuo pitää ottaa että selviää.
Pari korjaamoa soitin joiden kustannusarviot 2-4k€ hirvittää.
Kannattaisiko heti mielluummin koko moottorin vaihto jos jostain löytyy yhtä vähän ajettu? Vinkkejä?
Purkaamosta haulla löytyi saman vuosimallin C30 autosta purettu 1.8 moottori mutta kuvissa näyttää se näyttää erilaiselta. esim nykyisessä erilliset puolat ja tuossa virranjakaja tms. ja imusarja sekä jakopään koppa on erilaiset...
Nykyisen koodi on 4M5G 6007 CAC ja tuo vaihtomoottori on 4M5G 6007 XE ?? EDIT: ei käy
EDIT: Nykyinen moottori on B4184S11. Löytyykö nurkista?


