Nyt kävi niin, että allekirjoittanut osti roadtrip-auton (kirjoitan tätä viestiä Kroatiasta) melkein sokkona kun kaikki neljä valmiiksi katsomaani autoa myytiin ihan nokan edestä(!) pois. C30 on korimallina aina viehättänyt ja Summum-varusteisena ja eberillä varusteltuna tarttui sitten hätäratkaisuna matkaan kun Sveitsin majoituksesta alettiin soittelemaan, että missäs herra ja rouva viipyvät...
No, pääosin kokemukset ovat olleet hyvinkin positiivisia. Ensinnäkin autohan on kokoisekseen aivan ihme vekotin, baanalla 180 km/h matkavauhdissa kerkesi ja kuuli jutella ihan rauhalliseen ääneen vierustoverille kyydin ollessa eleettömän tasaista. Ihan kuin isolla autolla ajaisi. Samoin ohjaus ja alusta miellyttävät, autossa on alhaisesta tehosta huolimatta sellaista GT-luokan henkeä.
Joka tapauksessa, autossa on muutamia ominaisuuksia/ongelmia, jotka ovat matkantekijää huolestuttaneet. Ensiksi huomasin, että auto hieman nypyttää/vapisee/ravistaa kiihdyttäessä pienillä kierroksilla. Aloin heti maalailemaan piruja seinälle, että kaksoismassavauhtipyörä se ilmoittaa kulumisestaan, MUTTA autossa ei ole mitään sivuääntä tyhjäkäynnillä, vaihekeppi tai kytkin ei täristä tai mitään sellaista. Voi se vissiin silti vauhtipyöräkin olla?
Toinen oire - joko aikaisempaan liittyvä tai sitten ei - on auton tärähdys käynnistettäessä. Ihan sama onko kylmä vai lämmin moottori (no näillä keleillä se on varmaan aina lämmin), niin auton koko kori tuntuu heilahtavan kun auton käynnistää. Sen jälkeen tyhjäkäynti on ihan tappavan tasainen ja moottori vetää juuri niin loogisesti kuin sen kuvittelisikin vetävän. Luin, että moottorin alatuentoja on vaihdettu paljon HDi-Pösöihin, joten tämä voisi kai olla sitäkin, mutta voisi toisaalta vahvistaa sitä vauhtipyöräteoriaakin?
Vikakoodeja en ole reissun päällä kerennyt luetuttamaan, mutta kuulostavatko tutuilta oireilta foorumilaisille?

delete account freelancer